لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۳

تحریم دو فرمانده سپاه قدس به دلیل سرکوب معترضان سوری


قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس
قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس
یک روز پس از آن که وزیر امور خارجه آمریکا از رهبران سوریه به دلیل «به کار بستن تاکتیک‌های ایران در سرکوب معترضان»، انتقاد کرده بود، وزارت خزانه‌داری آمریکا فرمانده سپاه قدس و یکی دیگر از فرماندهان ارشد این یگان متعلق به سپاه را تحریم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایالات متحده آمریکا، در چارچوب اقدام‌های خود برای وادار ساختن رهبران سوریه به توقف سرکوب خشونت‌‌آمیز اعتراض‌ها در این کشور دو فرمانده عالی‌رتبه سپاه پاسداران را تحریم کرده است.

بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا این دو فرمانده شامل قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و محسن چیذری، یکی دیگر از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه قدس است.

نیروی قدس بخشی از سپاه پاسداران است که مسئولیت عملیات برون‌مرزی این نیرو را برعهده دارد.

به دنبال گسترش اعتراض‌ها در سوریه و سرکوب خشونت‌آمیز آن توسط حکومت بشار اسد، ایالات متحده آمریکا سپاه قدس را نیز به دست داشتن در سرکوب معترضان در سوریه متهم کرده است.

در همین چارچوب حدود سه‌هفته پیش نیز ایالات متحده آمریکا سپاه قدس را به همراه چند تن از مقام‌های سوری به دلیل دست داشتن در سرکوب‌ خونین معترضان در سوریه تحریم کرده بود.

در این میان اقدام آمریکا در گنجاندن نام فرماندهان عالی‌رتبه سپاه قدس در لیست تحریم‌ها یک روز پس از آن صورت گرفته است، که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه این کشور، به حکومت بشار اسد در زمینه ادامه سرکوب‌ها هشدار داده و گفته بود: «آنها بدترین تاکتیک‌های متحد خود، یعنی ایران، را به کار می‌بندند و از احترام گذاشتن به خواست و مطالبات شهروندان خود در سوریه سرباز می‌زنند.»

از زمان آغاز اعتراض‌ها در سوریه از حدود دو ماه پیش تاکنون بیش از ۸۵۰ نفر در سرکوب خشونت‌آمیز معترضان جان خود را از دست داده‌اند.

در این میان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، روز چهارشنبه با بیان این که نیروهای نظامی کشورش در برخورد با معترضان «مرتکب اشتباه‌هایی» شده‌اند، از نبود نیروهای آموزش دیده پلیس برای مهار اعتراض‌ها انتقاد کرده است.
XS
SM
MD
LG