لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۵

سه متهم اصلی پرونده تجاوز در خمینی‌شهر دستگیر شدند


(عکس تزیینی است)
(عکس تزیینی است)
خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ایرنا، پنج‌شنبه شب در گزارشی خبر داد که سه تن از متهمان اصلی در پرونده تجاوز گروهی در یک باغ در خمینی‌شهر اصفهان در حالی که قصد فرار از کشور و عبور از مرز را داشته‌اند دستگیر شدند.

دفتر این خبرگزاری از زاهدان به نقل از سرهنگ علی طاهر، جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، نوشته است: «عصر پنج‌شنبه سه متهم قصد داشتند به کمک یک نفر راهنما از مرزهای زمینی و به صورت قاچاق از کشور فرار کنند، ولی از سوی پلیس به دام افتاده و دستگیر شدند.»

وی افزود: «ماموران آگاهی سيستان و بلوچستان با همکاری اکيپ پليس اعزامی از اصفهان و پشتيبانی پليس امنيت عمومی زاهدان پس از اقدامات فنی و اطلاعاتی و کسب جزیيات مسير فرار متهمان، آنها را در حومه زاهدان دستگير کردند.»

علی طاهر گفت: «اين سه متهم به نام‌های اصغر ع، ۱۹ ساله، عباس س، ۲۶ ساله، و رجبعلی س معروف به صمد سياه، ۲۷ ساله، سابقه نزاع دسته‌جمعی، اخلال در نظم عمومی و حمل مواد مخدر در پرونده کيفری خود دارند.»

این گزارش حاکی است از سه متهم یاد شده علاوه بر ۱۰ عدد سيم‌کارت تلفن همراه، چند چک بانکی و يک دستگاه خودرو پژو نيز که همراه داشتند ضبط شده است.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان همچنين گفته است که راهنمای اين افراد برای خروج از مرز که با نام «ابراهيم ر» شناسایی شده هم بازداشت شده است.

پیشتر گزارش شده بود صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، دستور بررسی ویژه این پرونده را صادر کرده است.

به نوشته خبرگزاری‌ها، اوایل خردادماه، عده‌ای از «اراذل و اوباش» با ورود به یک باغ در خمینی‌شهر، زنان و دختران حاضر در محل را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده‌اند.

به گفته حسن کرمی راد، فرمانده نیروی انتظامی، متهمان «۱۴ تن» بوده‌اند که با ورود به باغی که میهمانی خصوصی در آن برپا بود، با زندانی کردن مردان در یک اتاق دختران و زنان آن جمع را مورد تجاوز قرار داده‌اند.

آگاهی اصفهان متعرضان به این زنان را ۱۲ تن اعلام کرده است.

آقای کرمی راد اعلام کرده است که پلیس تاکنون پنج تن را دستگیر کرده و در حال حاضر «چهار تیم پلیس» پی‌گیر مجرمین این حادثه هستند.

در عین حال وب‌سایت خبری «فرصت‌آنلاین»، پایگاه خبری شهرستان خمینی‌شهر، آورده است که موسی سالمی، امام جمعه این شهرستان، ضمن تأکید بر قاطعیت در رسیدگی به این پرونده گفته است که «البته آنها هم که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند آدم‌های علیه‌السلامی نبوده‌اند» و از «۱۴ نفر» حاضر در این باغ «فقط دو نفرشان خانواده بودند».

وی همچنین با اشاره به این که این افراد برای «پارتی» به خمینی‌شهر آمده بودند و «با شراب‌خواری و رقاصی» عده‌ای را تحریک کرده‌ بودند، افزوده است که در جای خودش به این جرایم هم باید رسیدگی شود.

غلامرضا انصاری، رئیس کل دادگستری اصفهان، تأکید کرده است امنیت خصوصی مردم مورد احترام تشکیلات قضایی و نظام است و افزوده است که با قاطعیت با افرادی که امنیت خصوصی مردم را مورد تعرض قرار می‌دهند، برخورد خواهد شد.
XS
SM
MD
LG