لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۴

کشته شدن دو «بسیجی» در سیستان و بلوچستان


عکسی تزئینی است
عکسی تزئینی است
گزارش‌ها حاکی است که دو عضو نیروی بسیج استان سیستان و بلوچستان روز یکشنبه در جنوب این استان کشته شده‌‌اند. یک مسئول آگاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا این خبر را تأیید کرده است.

این مسئول آگاه شامگاه یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، ضمن تأیید این خبر این دو نفر را «از اعضای کادر و فعال بسیج سیستان و بلوچستان» معرفی کرد که به گفته وی «برای حفظ امنیت مردم منطقه» در جنوب این استان جان خود را از دست داده‌‌اند.

فرد مزبور توضیح بیشتری در مورد نحوه وقوع این حادثه نداد و مشخص نکرد که این افراد دقیقا در کدام منطقه، به چه دلیل و به دست چه کسانی کشته شده‌اند.

استان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر شاهد ناآرامی‌هایی از جمله عملیات گروه موسوم به جندالله بوده است که در این زمینه دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، در سال‌های اخیر اخیر شماری را به اتهام عضویت در این گروه دستگیر و تعدادی را نیز اعدام کرده است.

گروه جندالله که در جنوب شرقی ایران فعال است از زمان تأسیس در سال ۱۳۸۲ تاکنون در عملیات‌های مختلف و از جمله بمب‌گذاری‌های انتحاری که به مرگ ده‌ها تن انجامیده دست داشته ‌است.

عبدالمالک ریگی، رهبر پیشین گروه جندالله، سی خردادماه ۸۹ به اتهام «محاربه و افساد فی‌الارض» در زندان اوین به دار آویخته شد.

دولت آمریکا نیز این گروه را در لیست گروه ها و سازمان های تروریستی قرار داده است.

همچنین این استان مرزی از کانال‌های ورود مواد مخدر به ایران به شمار می‌رود و گزارش‌های پلیس حاکی از میزان بالای جرایم مربوط به حمل و قاچاق مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان است.

ستاد مبارزه با مواد مخدر در این استان گاه به گاه از کشف و ضبط محموله‌های بزرگ مواد مخدر و دستگیری افرادی مرتبط با قاچاق مواد مخدر خبر می‌دهد.
XS
SM
MD
LG