لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۲

اقدام دولت برای تنفيذ حکم رياست دانشگاه آزاد بدون تأیید هيئت امنا


فرهاد دانشجو، کاندیدای دولت برای تصاحب ریاست دانشگاه آزاد اسلامی
فرهاد دانشجو، کاندیدای دولت برای تصاحب ریاست دانشگاه آزاد اسلامی
وزير علوم و فناوری دولت، به نيابت از محمود احمدی نژاد به عنوان رئيس شورای عالی انقلاب فرهنگی، حکم رياست فرهاد دانشجو بر دانشگاه آزاد اسلامی را صادر و ابلاغ کرده است. اين در حالی است که هيئت امنای دانشگاه آزاد حاضر به تأييد رياست جديد نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پيشتر محمود احمدی نژاد با استناد به مصوبه ای در در شورای عالی انقلاب فرهنگی، حکم رياست جديد را صادر کرده بود که متعاقب آن حکم، وزير علوم هم حکم را تأييد و ابلاغ کرده است.

اين در حالی است که برابر با اساسنامه دانشگاه آزاد، حکم رئيس اين دانشگاه تنها پس از امضای ئييس هیئت امنا (اکبر هاشمی رفسنجانی) معتبر خواهد بود.

پيشتر برخی گرارش ها منتشر شده که گفته بود تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با اکبر هاشمی رفسنجانی، برای جلب موافقت وی با رياست فرهاد دانشجو، وارد مذاکره شده بودند اما هيچ خبری در مورد اين که اين مذاکرات به نتيجه رسيده باشد، منتشر نشده بود.

کامران دانشجو، وزير علوم در اين حکم خطاب به برادرش فرهاد دانشجو نوشته است: «پيرو مصوبه الحاق يک تبصره جديد به بند «ه» ماده ۱۲ اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه شماره ۷۰۷ مورخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصويب رسيده است، بدينوسيله صدور حکم رياست دانشگاه آزاد اسلامی به جنابعالی تفويض می‌ شود.»

خبرگزاری فارس در گزارشی گفته بود تغيير در اساسنامه دانشگاه آزاد انجام شده و تبصره‌ای به آن اضافه شده که به موجب آن، ديگر به امضای اکبر هاشمی رفسنجانی برای رياست فرهاد دانشجو نيازی نخواهد بود.

فارس هفته پيش در اين گزارش به نقل از منابعی که نامی از آنها نبرده بود، گفته بود قرار است اين تبصره به اساسنامه اضافه شود.

اين در حالی است که پيشتر حسين کچوييان، يک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی يک ماه به اکبر هاشمی رفسنجانی برای امضای حکم رياست فرهاد دانشجو مهلت داده و گفته بود اگر اين حکم را تا يک ماه ديگر امضا نکند، «آن گاه شورای انقلاب فرهنگی وارد عمل می‌شود.»

طبق گزارش خبرگزاری فارس، در مصوبه تازه «قيد شده که در صورت عدم امضای حکم رئيس دانشگاه آزاد از سوی رئيس هيئت امنای اين دانشگاه، رئيس شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند حکم رياست دانشگاه آزاد را امضا و ابلاغ کند.»

خبرگزاری فارس پيشتر گزارش کرده بود اکبر هاشمی رفسنجانی، پس از جلسه‌ای چندساعته با چند عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بار ديگر اعلام کرده بود که حکم فرهاد دانشجو را «در حال حاضر» امضا نمی‌کند.
XS
SM
MD
LG