لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۱

معاون احمدی‌نژاد به خاطر انتصاب مرتضوی از وزیر کار تشکر کرد


محمدرضا رحیمی در کنار محمود احمدی‌نژاد در مجلس
محمدرضا رحیمی در کنار محمود احمدی‌نژاد در مجلس
در حالی که مقام تازه سعید مرتضوی، متهم ردیف اول پرونده کهریزک، اعتراض‌های فراوانی به دنبال داشته و سایه استیضاح را بر وزارت کار انداخته، معاون محمود احمدی‌نژاد روز پنج‌شنبه به خاطر انتصاب او از وزیر کار و رفاه اجتماعی تشکر کرد.

محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، که در همایش تقدیر از پرستاران شرکت کرده بود در واکنشی غریب و نامتناسب با اعتراضات به انتصاب قاضی سابق، مرتضوی، گفت: «از انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای انتخاب وی [سعید مرتضوی] تشکر می‌کنیم.»

این در حالی است که همین انتصاب خشم نمایندگان مجلس هشتم را به دنبال داشته و محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس، وعده داده است که پس از تعطیلات نوروزی استیضاح وزیر کار به خاطر همین اقدام اعلام وصول شود.

سعید مرتضوی، قاضی جوان پرونده کهریزک و نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در آخرین هفته اسفندماه سال ۱۳۹۰ به طور غیرمستقیم از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی کشور معرفی شد.

معاون محمود احمدی‌نژاد نیز در گفته‌های این هفته خود تایید کرده است که انتصاب قاضی مرتضوی تنها از زیر دست وزیر کار رد نشده و رئیس جمهور نیز خود در آن دست داشته است.

به گفته آقای رحیمی، «دولت شخص مرتضوی را برای این سمت مناسب تشخیص داده» است.

این در حالی است که از سعید مرتضوی به عنوان متهم ردیف اول در پرونده وقایع بازداشتگاه کهریزک در سال ۱۳۸۸ نام برده می‌شود، وقایعی که به دنبال اعتراضات سال ۱۳۸۸ دست‌کم چهار کشته در این بازداشتگاه بدنام بر جای گذاشت.

آن طور که در گزارش کمیته ویژه مجلس در این باره آمده است، بازداشت‌شدگان ۱۸ تیرماه ۱۳۸۸ «با دستور و اصرار» سعید مرتضوی به بازداشتگاه کهریزک انتقال یافته‌اند.

همین امر اعتراض عده بسیاری را به دنبال داشته است که می‌گویند فردی که پرونده‌ای مفتوح دارد و حتی قوه قضاییه به همین دلیل او را از قضاوت معلق کرده است نمی‌تواند انتخاب شایسته‌ای برای پست و مقام‌های تازه باشد.

پیش از اظهار نظر معاون اول رئیس جمهور، خود وزیر کار و رفاه اجتماعی نیز در واکنش به اعتراضات به انتصاب سعید مرتضوی تلویحا گفته بود که دولت کار خود را می‌کند و نیاز و توجهی به نظر دیگران ندارد.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هفته آخر اسفندماه ۱۳۹۰ گفت که «انتصاب مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی توسط وزرا و رئیس جمهور انجام می‌شود و نیازی به اظهار نظر مردم نیست».
XS
SM
MD
LG