لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۳

سه برنده برای جايزه ۶۴۰ ميليون دلاری بخت‌ آزمایی


جايزه بزرگترين بخت آزمايی در تاريخ آمريکا، با نام «مگا ميليون» به ۶۴۰ ميليون دلار رسيد. در قرعه کشی روز جمعه معلوم شد که اين جايزه ميان سه برنده تقسيم خواهد شد.

به نوشته سایت آمریکایی «یو اس ای تودی» (Usatoday) دارندگان اين سه بليط از شهرهای کانزاس، ايلينوی و مريلند هستند و به اين ترتيب هرکدام مبلغی نزديک به ۲۱۳ ميليون دلار (بدون احتساب ماليات) دريافت خواهند کرد.

يک سخنگوی شرکت لاتاری مريلند گفت آخرين باری که کسی برنده رقم قابل توجهی در سطح کشور شد سال ۲۰۰۸ بود. فروشگاهی در بالتيمور که يکی از اين سه بليط روز جمعه از آن خريداری شده بود صبح روز شنبه با صف درازی از خريداران بليط برای قرعه کشی روز شنبه مواجه شد. برخی از خريداران ماشين صادرکننده بليط را نوازش می‌کردند و برخی بليطهای خريداری شده را به ماشين می‌ماليدند.

مردمی که در همسايگی اين فروشگاه زندگی می‌کردند از اينکه فروشگاه نزديک خانه آنها يکی از سه بليط برنده را فروخته بود ابراز شادمانی می‌کردند. صاحب اين فروشگاه که در يک محله شلوغ عمدتا آفريقايی تبارهای آمريکا قرار دارد مبلغی نزديک به ۱۰۰هزار دلار از شرکت لاتاری دريافت خواهد کرد. به جز اين مبلغ، هر فروشگاه پنج تا شش سنت از هر يک دلار بليط فروخته شده به عنوان کارمزد دريافت می‌کند.

از سه‌شنبه هفته پيش که جايزه بخت آزمايی بدون برنده مانده مانده بود روز به روز بر ميزان فروش بليط‌ در سطح کشور افزوده شد. در همين حال فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پر شده بود از خبرهايی درباره اين جايزه و صف‌های درازی در برابر جايگاه‌های فروش لاتاری بسته شده بود. روز پنجشنبه در هاثورن کاليفرنيا صف خريداران در برابر يک فروشگاه مشروب که بليط لاتاری هم می‌فروشد به خيابان بعدی رسيده بود. برخی از خريداران نزديک به سه ساعت در صف ايستاده بودند.

در منهتن نيويورک برخی خريداران شماره‌هايی را که از شيرينی فال چينی به دست آورده بودند در برگ خريد بليط علامت می‌زدند. برخی با ترکيب تاريخ‌های تولد اعضای خانواده شماره‌های مورد علاقه خود را علامت می‌زدند.

در آيداهو که معمولا رقمی نزديک به ۲۰۰ هزار بليط لاتاری فروخته می‌شود به گفته مدير بخت آزمايی اين ايالت ۸۰۰ هزار بليط روز جمعه فروخته شده بود. برخی فروشگاه‌ها بليط‌هايی را از پيش چاپ کرده بودند و به کسانی که نمی‌خواستند در صف‌ها معطل شوند می‌فروختند. مسئول يک هتل که با کارگران هتل ۳۸ بليط خريداری کرده بود گفت اگر برنده شويم هتل بدون کارگر می‌ماند.

در همين حال برخی جامعه شناسان به عوارض جنبی لاتاری توجه کرده اند. از جمله اندرو استوتمن وکيل برخی برندگان پيشين بخت ازمایی می‌گويد بعد از برنده شدن مشکلات تازه‌ای برای برندگان آغاز می‌شود که از آن آگاهی نداشتند. به گفته وی بيشتر اين برندگان از مديريت مالی بهره‌ای ندارند و به سادگی می‌توانند بدشانسی بياورند و پول خود را از دست بدهند.

XS
SM
MD
LG