لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۰

کلینتون: حمله لیبی کار یک گروه کوچک و وحشی بود


هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا، چهارشنبه، ۲۲ شهريور ماه، حمله به کنسولگری آمريکا در ليبی را محکوم کرد و گفت «اين کار يک گروه کوچک و وحشی است.»

در پی انتشار فیلمی ضد اسلامی از سوی یک کشیش آمریکایی اهل فلوریدا، معترضان به این فیلم در شهر بنغازی لیبی سه‌شنبه شب کنسولگری آمریکا در این شهر را هدف راکت قرار دادند. در جریان این حمله، سفیر‌ آمریکا و سه دیپلمات دیگر به قتل رسیدند.

مقام‌های لیبیایی می‌گویند که پس از حمله معترضان به ساختمان کنسولگری آمریکا در بنغازی، کریستوفر استیونز، سفیر آمریکا در لیبی، که راهی مکانی امن‌تر بود در راه هدف راکت شبه‌نظامیان معترض قرار گرفته و در این حمله که به اتوموبیل او صورت گرفت وی و سه تن دیگر از کارکنان آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند.
کنسولگری آمریکا در بنغازی به خرابه تبدیل شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:45 0:00

وزير خارجه آمريکا افزود اين حمله تاثيری بر روابط ليبی و آمريکا نخواهد داشت.

به گزارش رويترز، خانم کلينتون گفت «من از خودم می پرسم چگونه اين اتفاق افتاده است؟ چگونه [اين حمله] در کشوری که ما به آزاديش کمک کرديم اتفاق افتاده است؟»

وی افزود «اين پرسش نشان می دهد که دنيا می تواند تا چه حد پيچيده و برخی اوقات موجب حيرت شود.»

وی افزود «اين حمله مردم و دولت ليبی نبوده است بلکه گروه کوچک و وحشی دست به این عمل زده است.»

وزیر خارجه آمریکا، «یک لیبی آزاد و با ثبات را در راستای منافع آمریکا دانست.»

در همین حال، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه، ۲۲ شهریورماه، در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قتل چهار آمریکایی در جریان اعتراضات روز گذشته در لیبی، از صدور دستوری برای افزایش اقدامات امنیتی با هدف حفظ جان دیپلمات‌های آمریکایی در این کشور خبر داد.
XS
SM
MD
LG