لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۰۱

فائزه هاشمی بازداشت شد


وب سايت دادسرای عمومی تهران اعلام کرده است که فائزه هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، «جهت اجرای حکم محکوميت خود» شامگاه روز شنبه اول مهرماه بازداشت شده است.

فائزه هاشمی سال گذشته از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «فعاليت تبليغی عليه نظام» به شش ماه حبس و پنج سال محروميت از فعاليت‌های سياسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.

وب سايت دادسرای عمومی تهران جزييات بيشتری از نحوه بازداشت فائزه هاشمی منتشر نکرده است.

این در حالی است که وب سایت «کلمه» نزدیک به میرحسین موسوی از رهبران معترضان در ایران، نوشته است: «عصر روز شنبه ماموران اجرای احکام دادگاه انقلاب در تماس تلفنی با فائزه هاشمی از او می خواهند برای گذراندن دوران محکوميت شش ماهه اش، فورا خود را به زندان اوين معرفی کند. فائزه هاشمی هم در پاسخ اعلام می کند: من فردا صبح می آيم.»

«کلمه» اضافه کرده است: «اما به دنبال اين مکالمه تلفنی، ماموران دادستانی – شامل سه مامور زن و شش مامور مرد – زنگ منزل فائزه هاشمی را به صدا درآورده و خود را مأمور شرکت گاز معرفی می کنند و با اين ترفند وارد ساختمان می شوند و خانم هاشمی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل می کنند.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:13 0:00
لینک مستقیم


سال گذشته وکيل فانزه هاشمی به خبرگزار کار ايران، ايلنا گفته بود که «پرونده فائزه هاشمی رفسنجانی با اعلام جرم دادستانی تهران و به اتهام فعاليت تبليغی عليه نظام به دليل مصاحبه او با وب‌سايت "روز آنلاين" به جريان افتاده است».

فائزه هاشمی رفسنجانی در گفت‌و‌گويی با «روز آنلاين» در مورد هتاکی‌هايی که در پارکينگ حرم شاه عبدالعظيم عليه وی صورت گرفت اظهار نظر کرده بود.

بر اساس ويدئويی که اسفندماه سال ۸۹ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، چند تن از «لباس‌شخصی‌ها» با حمله به فائزه هاشمی و بستگانش، وی را با الفاظ رکيکی مورد خطاب قرار دادند.

به دنبال اين واقعه، خانم هاشمی در مصاحبه‌ای با سايت «روزآنلاين» که در تاريخ اول ارديبهشت‌ماه منتشر شد «بخش‌های درون حاکميت» را مسئول اين هتاکی‌ها دانست.

خبر بازداشت فائزه هاشمی در حالی منتشر شده است که گزارش هايی در خصوص ورود برادرش مهدی هاشمی به ايران و احتمال بازداشت وی نیز انتشار یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، روز شنبه اول مهر ماه «دانشجویان دانشگاههای تهران» برای «مطالبه» محاکمه مهدی هاشمی در فرودگاه امام خمینی تهران تجمع کردند.

خبرگزاری فارس اضافه کرده است: پس از به زمین نشستن چند هواپیما، خبری از مهدی هاشمی نشد و تجمع کنندگان سالن فرودگاه را ترک کردند.

طبق این گزارش، تجمع کنندگان با امضای طوماری خواستار برخورد دستگاه قضايی با مهدی هاشمی به دلیل نقش وی در اعتراضات سال ۸۸ شده اند.
XS
SM
MD
LG