لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۲

رفسنجانی: عرصه سیاست و اقتصاد به‌ دست کوته‌نظران افتاده است


اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید: انسان‌های کم‌اطلاع روحیه افراط و تفریط را در جامعه ترویج می‌کنند.
اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید: انسان‌های کم‌اطلاع روحیه افراط و تفریط را در جامعه ترویج می‌کنند.
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز جمعه، ۲۴ آذر، با انتقادی شدیداللحن از وضعیت سیاسی و اقتصادی ایران گفت که «عرصه سیاست و اقتصاد به‌ دست کوته‌نظران و بی‌تجربه‌ها افتاده است».

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، وی که در دیدار با هیئت مدیره و منتخبین اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی، مهندسی و صنایع انرژی ایران سخن می‌گفت اظهار داشت که «ریشه همه مشکلات کشور روحیه افراط و تفریط است که انسان‌های شعاری و کم‌اطلاع در جامعه ترویج کرده و می‌کنند».

بنا بر این گزارش، وی در ادامه گفت: «با حاکم شدن این تفکر افراد اهل فکر و تعقل و صاحبان ابتکار و عمل به تدریج گوشه‌نشین و از میدان خارج شدند و عرصه سیاست و اقتصاد در دست بی‌تجربه‌ها و کوته‌نظران قرار گرفت.»

به گفته این عضو مجلس خبرگان رهبری، دوران سازندگی ایران پس از جنگ با عراق «این نوید را می‌داد» که ایران «الگوی» کشورهای توسعه‌نیافته شود.

وی در ادامه افزود: «در صورتی که برنامه ۵ ساله چهارم و پنجم کشور به خوبی اجرا می‌شد، دیگر نیازی نبود که امروز حسرت عقب‌ماندگی از بعضی کشورهای همسایه در برخی زمینه‌ها را بخوریم و خجالت‌زده دلسوزان صنعتگر و فعالان صدیق اقتصاد کشور باشیم.»

اکبر هاشمی رفسنجانی در بخشی دیگر از سخنانش از «شعارهای بی‌پشتوانه اقتصادی و نیز قرار دادن سرمایه‌های کشور و پول نفت در جیب مردم» انتقاد کرده و یادآوری کرد که برای توسعه و ایجاد اشتغال باید از «سرمایه‌گذاری و صنعت و سایر بخش‌های اقتصادی» حمایت شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در چند ماه اخیر بارها نسبت به وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور ابراز نگرانی کرده و بدون نام بردن از محمود احمدی‌نژاد تیغ انتقادات خود را متوجه او ساخته است.

آقای رفسنجانی ۱۷ مهرماه نیز در جمع اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اظهار این که «افراطیون، دلسوزان کشور را خانه‌نشین کرده‌اند» افزوده بود: «وضعیت کنونی جامعه تا حدود زیادی ناشی از انزوای ناخواسته نخبگان کارآمد کشور است.»

وی ۲۴ مهرماه نیز در دیدار با برخی از مدیران صنایع با انتقاد از وضعیت موجود در ایران گفته بود: «برای بازگشت از مسیر اشتباه دیر نیست.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دوم آبان‌ماه در جلسه‌ای اعلام کرد که «در صورت وجود گوش شنوا» از هیچ کمکی برای حل مشکلات ایران دریغ نخواهد کرد.

وی پیش از این در گفت‌و‌گویی با روزنامه «آرمان روابط عمومی» تأکید کرده بود که برای بازگشت اعتماد به مردم، تنها رهبر جمهوری اسلامی می‌تواند «مسائل را به مسیر بازگرداند».
XS
SM
MD
LG