لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۷

«تکذيب» نامه محمد خاتمی به رهبر ايران


محمدرضا خاتمی، نايب رييس مجلس ششم، اظهارات اسدالله بادامچيان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی،‌ در خصوص نامه نوشتن محمد خاتمی، رييس جمهوری سابق ايران،‌به آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ، درباره‌ باز شدن «راهی» برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوری را تکذيب کرده است.

روزنامه جمهوری اسلامی نيز در شماره روز شنبه ۹ ديماه خود نوشته است: منابع نزديک به اکبر هاشمی رفسنجانی ارسال چنين نامه ای را تکذيب می کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران،‌ايسنا، اسدالله بادامچيان که روز پنجشنه هفتم ديماه در همايش جبهه پيروان خط امام و رهبری به مناسبت ۹ دی صحبت می کرد، گغته بود:« اخيرا آقای خاتمی توسط آقای هاشمی به مقام معظم رهبری نامه دادند که راهی باز شود تا ما به صحنه بياييم.»

اين درحالی است که روزنامه بهار در شماره روز شنبه ۹ ديماه خود نوشته است که محمدرضا خاتمی خبر نوشتن نامه از سوی محمد خاتمی خطاب به رهبر ايران را تکذیب کرده است.

محمدرضا خاتمی گفته است: «متاسفانه در کشور ما بداخلاقی‌ها و شايعات رواج بسياری پيدا کرده است و هرکس بی‌آن‌که اطلاعی داشته باشد شنيده‌های خودش را به عنوان خبر مطرح می‌کند.»

محمدرضا خاتمی، برادر محمد خاتمی، اضافه کرده است:«نفس نوشتن نامه ايرادی ندارد، اما نامه‌ای وجود ندارد و نوشته نشده است تا بخواهيم درباره آن صحبت کنيم.»

نايب رييس مجلس ششم درادامه گفته است: «آقايان به دنبال گرم‌کردن فضای انتخابات هستند و به خوبی می‌دانند انتخابات بی‌حضور اصلاح‌طلبان شوروشوق سابق را نخواهد داشت و برای همين به جای آن‌که فضا را آماده انتخابات پرشور کنند با شايعات و اخبار اين‌چنينی می‌خواهد فضا را گرم کنند، اما غافل از اين هستند که مردم اعتمادشان را به آنان از دست می‌دهند و ديگر به هيچ‌کس اطمينان نمی‌کنند.»

در همين زمينه، روزنامه جمهوری اسلامی در شماره روز شنبه ۹ ديماه نوشته است :« منابع نزديک به آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، خبر ارسال نامه حجت الاسلام سيد محمد خاتمی توسط آقای هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب را تکذيب می‌کنند.»

روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه نوشته است:« منابع نزديک به آيت‌الله هاشمی رفسنجانی از چنين اقدامی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.»

در همین زمینه، اسدالله بادامچیان نايب رييس شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت و گو با سایت «نما» گفته است که در جریان نشست روز هفتم دیماه اصولگرایان «حرفی» درخصوص «نامه» محمد خاتمی به رهبر ایران مطرح نکرده است.

به گزارش سایت «نما» اسدالله بادامچیان تصریح کرده است:«در اين رابطه حرفی از نامه پيش نيامد بلکه من گفتم گويا آقای خاتمی طی پيامی به واسطه آقای هاشمی از مقام معظم رهبری در خواست کرد تا راهی برای حضور اصلاح طلبان باز شود.»

يازدهمين انتخابات رياست جمهوری ايران در خردادماه سال ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد. ولی هنوز موضع اصلاح طلبان برای شرکت در اين انتخابات مشخص نشده است. اسدالله بادامچيان در نشست روز ۷ دی اصولگرايان گفته بود که اصلاح‌طلبان در خصوص شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده دچار «چندگانگی» شده اند.

این در حالی است که شماری از چهره های اصلی جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی، دو جریان اصلاح طلب، هم اکنون در زندان به سر می برند.

محمد خاتمی چهارم ديماه سال جاری گفته بود که اگر اجازه برگزاری به کنگره اصلاح طلبان در اواخر ديماه داده شود می‌توان آن را علامتی از علاقه جمهوری اسلامی به حضور «همه سلايق» در انتخابات آينده دانست.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که مجموعه‌ای از احزاب و تشکل‌‌های اصلاح‌طلب است، قصد دارد اواخر دی ماه کنگره‌ای برگزار کند و انتظار می‌رود اصلاح‌طلبان در جريان اين کنگره به تبادل نظر درباره انتخابات آينده بپردازند.

در انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح طلبان، به نتايج اين انتخابات اعتراض کردند. آنها خواهان ابطال نتایج این انتخابات شدند. اين انتخابات اعتراضانی را در پی داشت که به گفته مخالفان دولت ايران دهها نفر در اين اعتراضات کشته شدند. اما آيت الله علی خامنه ای به رغم این اعتراضات از اين نتخابات حمايت کرد.

مهدی کروبی، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می برند.
XS
SM
MD
LG