لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۳۱

کیفرخواست مهدی هاشمی با ۱۲ اتهام به دادگاه می‌رود


مهدی هاشمی در فرودگاه تهران پس از بازگشت به ایران
مهدی هاشمی در فرودگاه تهران پس از بازگشت به ایران
دادستان تهران اعلام کرده است که کیفرخواست مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، صادر شده و به دادگاه فرستاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس جعفری دولت آبادی روز چهارشنبه ۲۰ دی به خبرنگاران گفته است این کیفرخواست، ۱۲۵ صفحه است و در آن مهدی هاشمی به ۱۲ عنوان متهم شده است.

دهم دی ماه ابراهيم رييسی معاون اول قوه قضاييه گفته بود کيفرخواست عليه مهدی هاشمی صادر شده و دستگاه قضايی «قصد اغماض و عقب‌نشينی در اين باره ندارد».

محمود علیزاده طباطبايی، وکيل مهدی هاشمی در واکنش به این سخنان معاون رئیس قوه قضایی، گفته بود تا آن زمان کيفرخواستی عليه موکلش به او ابلاغ نشده است.

مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، روز یکشنبه ۲۶ آذر پس از نزدیک به سه ماه حبس در انفرادی، با قرار وثیقه آزاد شد.

او دوم مهرماه سال جاری پس از بازگشت به ایران در فرودگاه تفهیم اتهام شد و پس از معرفی خود به دادستانی بازداشت شد.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی، روز ۱۹ آذر اتهامات موکل خود را مربوط به مسئولیت او در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و بخش دیگر را مربوط به انتخابات سال ۸۸ بر شمرده بود. وکیل مهدی هاشمی یکی از دیگر از اتهامات مهدی هاشمی را مربوط به قرارداد شرکت نفتی استات اویل نروژ اعلام کرده بود.

برخی از اصولگرایان و رسانه‌های نزدیک به حکومت و از جمله خبرگزاری فارس در هفته‌های گذشته اتهاماتی از جمله «انتقال اطلاعات محرمانه به خارج ‌کشور»، «جاسوسی»، «اخلال در نظام اقتصادی» و «فساد مالی» متهم کرده‌اند.

وکیل مهدی هاشمی این اتهامات را پیشتر در مصاحبه‌های خود رد کرده بود و گفته بود در این باره مدرکی علیه مهدی هاشمی در دست نیست.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، پس از آزادی مهدی هاشمی درباره فایل‌های صوتی منتشر شده منتسب به مکالمات او، گفته بود: این موضوع قابل تحقیق است و پس از بررسی، قابل مطرح شدن است اما اکنون با استفاده از این فایل نمی‌توان قضاوت کرد.

مهدی هاشمی، فرزند چهارم اکبر هاشمی رفسنجانی، در انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال ۱۳۸۸ از میرحسین موسوی، رقیب محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران حمایت کرد و در تبلیغات انتخاباتی آقای موسوی، دست‌اندرکار بود.
XS
SM
MD
LG