لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۷

مرخصی سه روزه برای نسرین ستوده با وثیقه ۳۰۰ ميلیون تومانی


نسرین ستوده، وکیل دادگستری پس از دو سال و چهارماه بازداشت، روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه با تودیع وثیقه ۳۰۰ ميلیون تومانی، برای سه روز به مرخصی آمده است.

رضا خندان، همسر خانم ستوده روی صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که همسرش به مرخصی آمده است. سایت کلمه هم گزارش داد که خانم ستوده برای سه روز توانسته مرخصی بگیرد.

نسرين ستوده از ۱۳ شهريور ۱۳۸۹ به زندان افتاد و به اتهام‌هایی چون «اقدام عليه امنيت ملی، تبانی و تبليغ عليه نظام و عضويت در کانون مدافعان حقوق بشر» به تحمل شش سال حبس تعزيری، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج از کشور و به اتهام تظاهر به بی‌حجابی به ۵۰ هزار تومان جريمه نقدی محکوم شده است.

خانم ستوده در این مدت در زندان و برای اعتراض به فشارهایی که به خانواده او آمده و همچنین روند قضایی پرونده‌اش، دست به اعتصاب غذا زده بود.

پس از آن که اعلام شد مهراوه، دختر خانم ستوده که ۱۳سال دارد، ممنوع الخروج شده، مادرش در زندان دست به اعتصاب غذا زد و سه‌شنبه ۱۴ آذر پس از ۴۹ روز به خواسته خود رسیده و به اعتصاب غذای خود پایان داد.

نسرين ستوده، عضو کانون مدافعان حقوق بشر است و به دفاع از نوجوانان محکوم به اعدام، فعالان حقوق بشر و کودکان قربانی اذيت و آزار شناخته شده است.

خانم ستوده روز ۵ آبان‌ماه به همراه جعفر پناهی، فيلم‌ساز ايرانی به عنوان برندگان جايزه حقوق بشری ساخاروف معرفی شدند.

نسرین ستوده از زمانی که به زندان رفت در مواردی حتی اجازه ملاقات با فرزندانش از او گرفته شد.
XS
SM
MD
LG