لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۶

دستگیری شماری از روزنامه نگاران در تهران


گزارش های دريافتی از تهران حاکی است که ماموران امنیتی و اطلاعاتی روز یکشنبه با حضور در دفتر چند روزنامه ، شماری از خبرنگاران و روزنامه نگاران را دستگیر کرده اند.

وبسایت کلمه در گزارشی نوشته ماموران به دفاتر روزنامه های شرق، بهار، اعتماد، آرمان و مجله آسمان رفته و عده ای را دستگیر کرده اند.

اسامی شماری از روزنامه نگاران در شبکه های اجتماعی چون فیسبوک و توئیتر منتشر شده ولی فهرست نهایی اسامی هنوز تایید نشده است.

گزارش های تایید نشده می گوید پوریا عالمی، نسرین تخیری، پژمان موسوی، مطهره شفیعی، نرگس جودکی، ساسان آقایی، جواد دلیری، اکبر منتجبی و امیلی امرایی بازداشت شده اند.

پیشتر و روز شنبه هم در ایران گزارش شد که دبير سرويس سياسی خبرگزاری کار ايران، ايلنا، و يک عضو تحريريه روزنامه بهار از سوی نيروهای امنيتی بازداشت شده و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نيست.

سايت «کلمه» که اخبار مربوط به مخالفان دولت را منتشر می کند گزارش داده که ميلاد فدايی اصل، دبير سرويس سياسی خبرگزاری ايلنا، شنبه شب حدود ساعت هشت و بلافاصله پس از خروج از محل کارش توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به نقطه نا‌معلومی منتقل شده است.

همچنین گزارش شد سليمان محمدی، روزنامه نگار اجتماعی و عضو تحريريه روزنامه «بهار» نيز عصر روز شنبه و با حکم دادسرای فرهنگ و رسانه توسط پليس امنيت بازداشت شده است.

بازداشت های اخير در حالی صورت می گيرد که همزمان با بازديد برخی از نمايندگان کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی از زندان اوين، تعدادی از روزنامه نگاران زندانی و زندانيان سياسی به مرخصی آمدند.

وب‌سایت خبری تابناک، متعلق به محسن رضایی، هم با حکم دادستانی تهران فیلتر شد. این وبسایت سال ۱۳۸۶ و پس از فیلتر و تعطیل شدن وب‌سایت بازتاب راه‌اندازی شده بود.

به گزارش روز یکشنبه، هشتم بهمن‌ماه، خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، دفتر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفته است که فیلترینگ سایت تابناک از سوی این کارگروه انجام نشده و «رأسا از سوی دادستانی تهران صورت گرفته است.»
XS
SM
MD
LG