لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۸

بلیت پروازهای خارجی در ایران برای دومین بار ظرف سه ماه گران شد


در چندماه گذشته برخی هواپیمایی‌های خارجی به دلیل افت ارزش ریال و کاهش تقاضای بلیت، پروازهای خود به ایران را متوقف کرده‌اند.
در چندماه گذشته برخی هواپیمایی‌های خارجی به دلیل افت ارزش ریال و کاهش تقاضای بلیت، پروازهای خود به ایران را متوقف کرده‌اند.
خبرگزاری‌های ایران روز یکشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه، اعلام کردند که نرخ بلیت هواپیما به دلیل «نوسانات اخیر ارزی»، برای دومین بار ظرف سه ماه اخیر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش ها، از روز پنجشنبه، ۱۲ بهمن، نرخ بلیت پروازهای خارجی باز هم افزایش پیدا کرده و آژانس‌های مسافرتی از ۱۴ بهمن‌ماه بلیت‌های خود را با نرخ جدید می فروشند.

به گفته یکی از آژانس‌های هواپیمایی، قیمت بلیت رفت و برگشت لس آنجلس با هواپیمایی ترکیه که در گذشته سه میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بوده، به پنج میلیون و ۸۸۰ هزار تومان افزایش یافته است و پرواز رفت و برگشت واشینگتن با هواپیمایی قطر، از سه میلیون و دویست هزار تومان به چهار میلیون و ۵۰۳ هزار تومان رسیده است.

گزارش خبرگزاری مهر می‌افزاید: این نرخ‌ها حداقل قیمت‌هایی است که برای پروازهای اقتصادی اعلام شده است، به طوری‌که اگر تاریخ پرواز به زمان خرید بلیت نزدیک‌تر باشد، هرکدام از نرخ‌ها بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

این خبرگزاری علت افزایش قیمت بلیت هواپیما را «نوسانات اخیر ارزی» اعلام کرده و می‌نویسد که به همین دلیل قیمت پرواز‌های هواپیمایی‌های خارجی نسبت به هواپیمایی‌های داخلی افزایش قیمت بیشتری داشته است.

قیمت دلار که از تابستان سال جاری شدیدا افزایش یافته است پس از یک دوره آرامش، از دو هفته پیش بار دیگر شاهد صعود ناگهانی شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از خریداران دلار در ایران اعلام کرده است که در دو هفته گذشته قیمت دلار در ایران رشد ۲۱ درصدی داشته و ۱۴ بهمن‌ماه، هر دلار در بازار آزاد به قیمت «سه هزار و ۹۰۰ تومان» تا «چهار هزار تومان» به فروش رفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، افت چشمگیر ارزش پول ملی ایران در مقابل دلار باعث شد که اواخر آبان ماه امسال هواپیمایی‌های خارجی قیمت بلیت پروازهای خود را تا حدود ۱۰۵ درصد و هواپیمایی‌های داخلی نیز به طور متوسط ۶۰ درصد افزایش دهند.

در عین حال در چندماه گذشته برخی از شرکت هواپیمایی‌ خارجی از جمله «ایر ایژیا» مالزی و «بی‌ام‌آی» بریتانیا، «کی ال ام» هلند و هواپیمایی اتریش، به دلیل افت ارزش ریال و کاهش تقاضای بلیت، پروازهای خود را به ایران متوقف کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG