لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۳

ابوالفضل قدیانی: انقلاب ۵۷ ناکام ماند چون سلطنت مطلقه بازتولید شد


ابوالفضل قدیانی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، به مناسبت سالگرد انقلاب سال ۱۳۵۷ در نامه‌ای سرگشاده نوشته است مردم ایران برای آزادی‌خواهی انقلاب کردند اما این انقلاب ناکام ماند چون «حکومت فردی و سلطنت مطلقه در قالب ولایت مطلقه فقیه بازتولید شده است.»

ابوالفضل قدیانی که در زندان قزل حصار است، می‌نویسد: «سی و چهار سال پیش انقلاب پیروز شد اما مردم آزادیخواه... [پیروز نشدند]؛ سلطنت رفت، اما دموکراسی در این مملکت نهادینه نشد و طعم آزادی در کام ملت ماندگار نگشت.»

ابوالفضل قدیانی که در سه سال گذشته و پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بارها از رهبر جمهوری اسلامی آیت‌الله علی خامنه‌ای انتقاد کرده، از ۲۵ دی ماه به زندان قزل‌حضار منتقل شده است.

او در دوره حکومت پهلوی نیز به حبس محکوم شده بود و چهار سال از محکومیت خود را گذارند تا این‌که با پیروزی انقلاب، در میان دیگر زندانیان سیاسی آزاد شد.

ابوالفضل قدیانی در نامه خود که وبسایت‌ کلمه آن را منتشر کرده‌، آورده است: «انقلاب ما به مقصود خود نرسید و ناکام شدیم. چرا که آنچه علیه آن قیام کردیم حکومت فردی و سلطنت مطلقه بود که اینک همان مناسبات در قالب ولایت مطلقه فقیه بازتولید و مستقر شده است.»

به نوشته آقای قدیانی «راه مقابله با حاکمیتی استبدادی که حتی می‌کوشد سبک زندگی شهروندان را نیز آمرانه مهندسی کند تاکید بر مطالبه اصولی حق انتخابات آزادانه در هر فرصت و از طریق هر امکان سیاسی و اجتماعی است.»

ابوالفضل قدیانی می‌افزاید: «علت‌العلل سرنگونی استبداد پهلوی، بی‌اعتنایی وی به نصایح دلسوزان وطن و بزرگانی چون دکتر مصدق در خصوص لزوم آزادی انتخابات و نه تنها بی‌اعتنایی، که کودتا علیه ... اراده ملی بود.»

به نوشته آقای قدیانی، «ولی فقیه که در سال ۸۸ مرتکب کودتا علیه آرای عمومی شده و دست خود را به خون پاک معترضان مسالمت‌جو آغشته است اینک نیک می‌داند که هرگاه فرصتی برای سنجش افکار و آرای مردم فراهم شود از آنجا که مشروعیتی ندارد بازنده و شکست خورده مطلق خواهد بود و در همین راستا هرگونه سخن در خصوص انتخابات آزاد را اقدام در جهت براندازی و خیانت به نظام استبداد دینی تلقی می‌کند.»

این زندانی سیاسی در پایان نامه خود تاکید کرده است: «با توجه به سوابق رهبر فعلی جمهوری اسلامی در حذف فیزیکی مخالفان، مسئولیت هرگونه اتفاقی برای من بر عهده بالاترین مقام نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.»

پیش از این در ۱۱ بهمن ماه، شماری از زندانیان سياسی بند ۳۵۰ اوين در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئيس قوه قضائيه، نسبت به شرايط ابوالفضل قديانی، زندانی سیاسی که به زندان قزل حصار منتقل شده، هشدار داده بودند.

در این نامه مسئوليت همه عواقب احتمالی به عهده «کليه مسئولان ذيربط» گذاشته شده است.

در این نامه آمده است: «بيماری ابوالفضل قديانی که با حدود ۷۰ سال سن از مسن‌ترين زندانيان سياسی است از همه بيماران جدی‌تر است. ايشان چندين با تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و پنج استند در رگ‌های قلب وی نصب شده است.»

زندانیان سیاسی یاد شده نوشته‌اند: «وضع بيماری ابوالفضل قديانی به نحوی است که پزشکی قانونی پس از معاينه ايشان اعلام کرده وی برای انجام معالجات ضروری بايد چهار ماه بيرون از زندان باشد و به وی مرخصی استعلاجی داده شود.»
XS
SM
MD
LG