لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۴

باهنر و روحانی به جمع رقیبان انتخابات ۹۲ پیوستند


محمدرضا باهنر نماینده اصولگرای مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
محمدرضا باهنر نماینده اصولگرای مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
گزارش‌ها حاکی است که محمدرضا باهنر و حسن روحانی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام نامزدی کرده‌اند. پیش از این چندین چهره اصولگرا نیز از شرکت در رقابت‌های انتخاباتی خبر داده بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا باهنر، نماینده اصولگرای مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز چهارشنبه، ۲۳ اسفندماه، در مشهد با اشاره به نمایندگی‌اش در هفت مجلس شورای اسلامی با «رأی اعتماد مردم»، کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری خردادماه ۱۳۹۲ را رسما اعلام کرد.

در همین حال غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، نیز ۲۳ اسفندماه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن آن که حسن روحانی را یک چهره «میانه‌رو» و نه «اصلاح‌طلب» دانست گفت که کاندیداتوری آقای روحانی در انتخابات قطعی است.

با این حال آقای دهقان در همین روز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، منسوب به سپاه پاسداران، تأکید کرد که این عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام «اواخبر فروردین یا اوایل اردیبهشت» رسما اعلام کاندیداتوری می‌کند.

پیش از این نیز شماری از چهره‌های اصولگرا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام نامزدی کرده بودند.

به گزارش مهر، محسن رضایی، دبیرکل مجمع تشخیص مصلحت نظام، که ۱۴ اسفندماه در کردستان به طور رسمی کاندیداتوری خود را اعلام کرده بود، ۱۸ اسفندماه در نشست خبری‌ای در خرم‌آباد لرستان «پیروزی، صداقت بر ثروت و قدرت» را نیز شعار انتخاباتی خود دانست و تأکید کرد که همه می‌توانند در دولت یازدهم از «یارانه سبز» بهره‌مند شوند.

علی‌اکبر ولایتی، غلامعلی حداد عادل، مشاوران رهبر جمهوری اسلامی، و محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، نیز به عنوان اعضای ائتلاف ۲+۱ روز ۱۳ اسفندماه در تهران نشست خبری برگزار کردند.

پس از آن، در تاریخ ۲۳ اسفندماه مهر به نقل از حسین مظفر، رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان، اعلام کرد که «ائتلاف برای پیشرفت» به عنوان شعار انتخاباتی این سه تن انتخاب شده است.

همچنین منوچهر متکی، وزیر خارجه پیشین جمهوری اسلامی، نیز هشتم اسفندماه در نامه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرد، نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را رسما اعلام و تأکید کرد که قصد دارد تا ۲۴ خردادماه برنامه‌ و اقدامات مهم خود را اعلام کند.

فعالیت‌های انتخاباتی شماری از اصولگرایان در حالی آغاز شده است که پیشتر مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور اعلام کرده بود که نامزدهای ریاست جمهوری فعلا حق تبلیغات ندارند.

تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی ۲۱ اسفندماه گزارش کرد که حسن علی نوری در جمع خبرنگاران گفته است که افراد در حال حاضر نمی‌توانند به عنوان نامزد ریاست جمهوری نشست خبری برگزار کرده یا دست به کار تبلیغاتی بزنند.

وی همچنین تأکید کرده بود که تا پیش از ثبت نام افراد برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی و تأییدشان از سوی شورای نگهبان، اطلاق نام «نامزد انتخابات» بر آنها «تخلف» محسوب می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت کشور، ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آینده، ۱۷ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران قرار است ۲۴ خردادماه ۱۳۹۲ برگزار شود.
XS
SM
MD
LG