لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۰

وزارت ارشاد: نظارت بر رسانه‌ها در زمان انتخابات افزایش می‌یابد


معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد می‌گوید «ایجاد شور و نشاط برای حضور حداکثری» و «کمک به مردم برای انتخاب اصلح» وظیفه رسانه‌ها است.
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد می‌گوید «ایجاد شور و نشاط برای حضور حداکثری» و «کمک به مردم برای انتخاب اصلح» وظیفه رسانه‌ها است.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید که در زمان انتخابات نظارت بر عملکرد رسانه‌ها افزایش می‌یابد. این وزارتخانه همچنین از مطبوعات خواسته است تا در این مدت «خودکنترلی» داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، روز جمعه، ششم اردیبهشت‌ماه، گفت که این وزارتخانه در زمان انتخابات بر عملکرد رسانه‌ها نظارت خواهد داشت و افزود: «در این باره دو نظارت وجود دارد که شامل نظارت کیفی و نظارت بر رعایت حدود قوانین و مقررات از سوی رسانه‌هاست.»

وی ادامه داد: «ظرف دو ماه آینده نظارت‌های این معاونت بر عملکرد رسانه‌ها افزایش می‌یابد. البته امیدواریم که خود مطبوعات نیز بر عملکرد خود خودکنترلی داشته باشند و متعهدانه نسبت به درج اخبار اقدام کنند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که وب‌سایت خبری کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، پنجم اردیبهشت‌ماه گزارش کرد که مدیران مسئول روزنامه‌ها و مطبوعات سراسری ایران به وزارت اطلاعات فراخوانده شده‌اند و «خط قرمز‌های انتخابات» به آنها ابلاغ شده است.

به گفته کلمه، در این جلسه، «خط قرمز» اخبار و تحلیل‌ها «مواضع و اظهارات رهبری» عنوان و اعلام شده است که با هرگونه تخطی و مخالفت با رهبری به شدت برخورد خواهد شد.

به تازگی وب‌سایت دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز «۲۰ توصیه رهبر جمهوری اسلامی به رسانه‌ها در مقوله انتخابات» را منتشر کرده است که در آن ازجمله بر «مشغول نکردن مردم به مسائل فرعی» و «دلسرد نکردن مردم نسبت به انتخابات» اشاره شده و همچنین تأکید شده است که «هر خبری گفتنی نیست» و «هوچی‌گری رسانه‌ای ممنوع است».

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد نیز روز جمعه «ایجاد شور و نشاط برای حضور حداکثری» در انتخابات و «کمک به مردم برای انتخاب اصلح» را دو وظیفه اساسی رسانه‌ها برشمرد و افزود این دو در سایه «اخلاق و تهذیب رسانه‌ها» تحقق می‌یابد.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی قرار است روز ۲۴ خردادماه ۱۳۹۲ برگزار شود که تاکنون مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی بارها بر تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرده‌اند.

در این زمینه فرماندار تهران از آماده‌باش ۹۹ گردان بسیج و ۱۵ هزار نیروی پلیس در آستانه انتخابات خبر داده و سپاه گفته است که از آمادگی لازم برای مقابله با «فتنه‌های جدید» برخوردار است و ستاد کل نیروهای مسلح نیز سخن از مشارکت جدی در انتخابات به میان آورده است.
XS
SM
MD
LG