لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۶

پایان شمارش آرا؛ پیروزی قاطع روحانی

ستاد انتخابات کشور، همچنان در حال اعلام گام به گام نتایج انتخابات است و بر اساس نتایج اعلام شده، حسن روحانی همچنان با اختلافی قابل توجه پیشتاز است. رادیو فردا می‌کوشد، به طور لحظه به لحظه شما را در جریان اعلام نتایج آرا بگذارد.

۲۰:۵۲ ۲۵.۳.۱۳۹۲
پیام تبریک محمدباقر قالیباف: «برادر بزرگوار جناب حجه الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی! رئیس جمهور منتخب ملت ایران! بدینوسیله انتخاب شایسته جنابعالی به عنوان رییس جمهور اسلامی ایران را صمیمانه تبریک عرض نموده و از خداوند متعال برای جنابعالی و دولت آینده، موفقیت و توفیق خدمت به ملت شریف ایران را مسئلت می­کنم.»
۲۰:۳۳ ۲۵.۳.۱۳۹۲
میزان مشارکت ۷۲.۷ درصد اعلام شد.
۲۰:۲۷ ۲۵.۳.۱۳۹۲
نتیجه قطعی آرا :

حسن روحانی: ۱۸۶۱۳۳۲۹

محمدباقر قاليباف: ۶۰۷۷۲۹۲

سعيد جليلی: ۴۱۶۸۹۴۶

محسن رضايی ميرقائد: ۳۸۸۴۴۱۲

علی‌اکبر ولايتی: ۲۲۶۸۷۵۳

محمد غرضی: ۴۴۶۰۱۵

کل آراء ماخوذه: ۳۶۷۰۴۱۵۶

کل آراء صحيح: ۳۵۴۵۸۷۴۷
۲۰:۲۱ ۲۵.۳.۱۳۹۲
حسن روحانی با اکثریت مطلق آرا رئیس جمهور ایران شد.
۱۹:۴۳ ۲۵.۳.۱۳۹۲
پیام محمدرضا عارف: «امروز افتخار می‌کنم در کنار شما و همراه با شما حماسه‌ای خلق کردیم که فارغ از هرگونه نگاه خاص سیاسی، پیروز مطلق آن، ایران و ایرانی است.»
۱۹:۳۳ ۲۵.۳.۱۳۹۲
حسین علایی، موسس و فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در زمان جنگ: «مردم در انتخاب خود نشان داده‌اند که سیاست خارجی کشور در ۸ سال گذشته را نپسندیده‌اند. سیاستی که منجر به تصویب ۴ قطعنامه تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران شد که در دوران جنگ تحمیلی هم سابقه نداشت.» حسین علایی در خبرآنلاین نوشته است: «انتخابات نشان داد که ناراحتی مردم از عدم احراز صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب اقبال بیشتر به کاندیدای مورد حمایت ایشان و سایر آسیب‌دیدگان پس از رخدادهای انتخابات پیشین شد.»
۱۹:۲۸ ۲۵.۳.۱۳۹۲
هنوز رقبای حسن روحانی پیروزی احتمالی وی در انتخابات را تبریک نگفته‌اند.
۱۹:۲۶ ۲۵.۳.۱۳۹۲
کسب ۵۱ درصد آرا از سوی روحانی؛ قالیباف ۱۵.۸ درصد
۱۹:۲۲ ۲۵.۳.۱۳۹۲
اختلاف رای روحانی و قالیباف به ۱۱ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۶۲۹ رای رسید.
۱۹:۱۶ ۲۵.۳.۱۳۹۲
مجموع کل آرای شمارش شده ۳۲ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۶۲۱ ؛ آرای صحیح ۳۱ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۸۶۵؛ حسن روحانی ۱۶ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۲۸۱ ؛ محمدباقر قالیباف پنج میلیون و ۷۳ هزار و ۶۵۲؛ سعید جلیلی سه میلیون و ۶۶۵ هزار و ۲۳۴ ؛ محسن رضایی سه میلیون و ۵۹۳ هزار و ۵۰۷؛ علی‌اکبر ولایتی یک میلیون و ۹۶۹ هزار و ۳۵۱؛ سید محمد غرضی ۳۹۱ هزار و ۸۹۴ رای.

بیشتر

XS
SM
MD
LG