لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۸

وعده وزیر ارتباطات: سرعت و پهنای باند اینترنت افزایش می‌یابد


محمود واعظی با ۲۱۸ رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه یافته است
محمود واعظی با ۲۱۸ رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه یافته است
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، روز شنبه، ۲۶ مرداد، وعده داد که سرعت و پهنای باند اینترنت در کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر، آقای واعظی که به تازگی رای اعتماد مجلس ایران را به دست آورده است، فناوری اطلاعات را «بستر توسعه کشور» نامید و گفت که به همین خاطر در دوره وزارت او بحث توسعه پهنای باند و افزایش سرعت اینترنت در دستور کار وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار خواهد گرفت.

کاهش پهنای باند و سرعت اینترنت اتهامی بود که منتقدان دولت پیشین ایران به آن وارد می‌کردند و آن را مرتبط با مسئله سانسور و نظارت دولتی می‌دانستند. چنان‌ چه سازمان غیردولتی خانه آزادی، مستقر در واشینگتن، نیز در یکی از گزارش‌های خود از وضعیت اینترنت جهانی، با تکرار این اتهام از حکومت ایران در کنار چین و کوبا به عنوان حکومتی یاد کرد که بیشترین محدودیت اینترنتی را برای شهروندان خود ایجاد می‌کند.

وضعیت اینترنت در ایران اما در روزهای منتهی به رویدادهای سیاسی نظیر انتخابات یا راهپیمایی‌های اعتراضی از پیش تعیین‌شده همواره وخامت بیشتری می‌یافت تا جایی که روزنامه قانون، چاپ داخل کشور، نوشت: «فقط در ایران اتفاق می‌افتد؛ انتخابات می‌آید، اینترنت می‌رود».

با این حال با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری ایران که بر ضرورت عبور از فضای امنیتی تاکید کرده است، امیدها نسبت به بهبود وضعیت اینترنت نیز افزایش یافت و اکنون وزیر ارتباطات و فناوری دولت او وعده بهبود سرعت و پهنای باند اینترنت را می‌دهد.

آقای واعظی همچنین در نخستین روز کاری خود به عنوان وزیر دولت یازدهم گفته است که باید «ثبات و آرامش» را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بازگرداند.

به گفته او، «طی چهار سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تغییر سه وزیر روبه‌رو بوده و بر این اساس در مسائل داخلی مشکلات بسیاری داشته است.»

آقای واعظی در نهایت وعده داده است که در این وزارتخانه «همه چیز را به جایگاه اصلی خود بازگرداند و تمامی نابه‌سامانی‌ها را برطرف کند».

۲۱۸ نفر از نمایندگان مجلس در برابر ۴۵ نفر مخالف و ۲۰ نفر ممتنع به محمود واعظی رای اعتماد دادند.
XS
SM
MD
LG