لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۷

شلیک چهار موشک از جنوب لبنان به اسرائیل


 محل برخورد یکی از راکت‌ها در اسرائیل
محل برخورد یکی از راکت‌ها در اسرائیل
بعد از ظهر پنجشنبه ۳۱ مرداد، چهار موشک از منطقه صور در جنوب لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شد که در پی آن، آژیر خطر در شهرک‌های اسرائیلی هم مرز با لبنان به صدا در آمد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که صدای چند انفجار در نزدیکی شهر ساحلی نهاریا در شمال اسرائیل شنیده شد. پس از آن آژیر خطر به مدت حدود یک دقیقه در شهرک‌های اسرائیلی نزدیک مرز لبنان به صدا در آمد. همچنین از شهروندان اسرائیلی خواسته شد به پناهگاه‌ها بروند.

یک از سخنگویان ارتش اسرائیل گفته است که سه موشک در منطقه‌ای غیر مسکونی اصابت کردند و سامانه گنبد آهنین موفق شد یک موشک را منهدم کند.

از سوی دیگر شبکه خبری الجزیره گزارش داده است که موشک‌ها از جاده میان دو شهرک الحوش و معلیه در جنوب صور شلیک شده‌اند.

بنا بر این گزارش، ارتش لبنان سکوهای پرتاب موشک‌ها را که حدود ۳۰ کیلومتر از مرز اسرائیل فاصله دارند، یافته و منطقه را در محاصره خود قرار داده است.

منطقه محل شلیک موشک‌ها، از جمله مناطق تحت نفوذ حزب‌الله لبنان به شمار می‌رود. این منطقه در عین حال به اردوگاه آوارگان فلسطینی راشدیه نزدیک است و گروه‌های مسلح فلسطینی در آن فعال هستند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت شلیک موشک‌ها به اسرائیل را بر عهده نگرفته است. سه ماه پیش هم از لبنان به سمت اسرائیل موشک شلیک شد اما مسئولیت آن حادثه را نیز هیچ گروهی بر عهده نگرفت.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد با هرکسی که برای حمله به اسرائیل تلاش می‌‌کند «برخورد» خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: «بار هرکس که برای حمله به اسرائیل تلاش کند، برخورد می‌کنیم. ما در دو جبهه شمالی و جنوبی فعالیم تا از شهروندان اسرائیلی در مقابل این حملات حمایت کنیم.»
XS
SM
MD
LG