لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۵

پوشش همزمان رادیو فردا از دستیابی به توافق در مذاکرات فشرده ژنو

ایران و کشورهای ۵+۱ که در سومین دور از مذاکرات خود از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی در ژنو گرد آمده بودند، پس از پنج روز گفت‌وگو نهایتا به توافق رسیدند؛ توافقی که پرونده اتمی ایران را وارد مرحله تازه‌ای می‌کند.

۱۸:۵۳ ۲۹.۸.۱۳۹۲
مایکل مان، سخنگوی اشتون، پیشتر، در گفتگویی با رادیو فردا گفته بود: برای پیشبرد مذاکرات تمام تلاش خود را می کنیم.

۱۸:۵۸ ۲۹.۸.۱۳۹۲
برخی از روزنامه های آلمانی زبان هم به تجزيه و تحليل مذاکرات ژنو پرداخته اند که چکيده ای ازاين اظهارنظرها را گزارشگر رادیو فردا در آلمان،شهرام ميريان درگزارشی بازتاب داده است:

۱۹:۰۹ ۲۹.۸.۱۳۹۲
مهدی مهدوی آزاد، تحلیلگر سیاسی در آلمان به رادیو فردا در مورد سخنان اخیر آیت الله خامنه ای، می گوید حرف های آقای خامنه ای فقط برای کسب امتیازات بیشتر از گروه پنج به اضافه یک است.
۱۹:۱۲ ۲۹.۸.۱۳۹۲
آقای مهدوی آزاد می گوید سخنان آقای خامنه ای را باید جز یک پازل دانست. در دو روز اخیر چهار اتفاق مهم افتاده: خبرگزاری های اصولگرا اعلام کردند مجلس طرح سختگیرانه ای داره که اگر این طرح تصویب شود هیچ جایی برای مذاکرات نمی ماند، بعد ظریف در یوتیوب پیامی گذاشت و روی خوش جمهوری اسلامی را نشان داد، بعد مکالمه تلفنی کامرون و روحانی و آخر سخنان تند خامنه ای. هدف این پازل کسب امتیازات بیشتر در مذاکرات است.
۱۹:۱۷ ۲۹.۸.۱۳۹۲
مهدی مهدوی آزاد می گوید آیت الله خامنه ای تصور می کرد با نرمش جمهوری اسلامی، به سادگی غرب آغوش خود را باز می کند و در دور اول تفاهم صورت می گیرد ولی غرب کمی سختگیری کرد.

سخنان خامنه ای واکنشی است به شوکه شدن آیت الله خامنه ای در مرحله اول و در مرحله بعد تلاشی برای جایگاه اجتماعی آیت الله خامنه ای بین بسیجیانی که شنوندگان سخنان وی بودند.
۱۹:۱۹ ۲۹.۸.۱۳۹۲

بیشتر

XS
SM
MD
LG