لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۵

اعلام آمار بیماران تنفسی در خوزستان «ممنوع شد»


آلودگی هوا در اهواز
آلودگی هوا در اهواز
به گفته رئيس فوريت‌های پزشکی استان خوزستان، بر اساس یکی از مصوبات استانداری خوزستان اعلام تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز فوريت‌های پزشکی در اين استان بر اثر ناراحتی‌های ناشی از بارش باران «ممنوع است».
اسدالله موسوی، رئیس فوریت‌های پزشکی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که اين تصميم مصوبه جلسه‌ای است که روز چهارشنبه، ۲۹ آبان، در استانداری خوزستان برگزار شد.
به گفته آقای موسوی، در اين جلسه تصويب شد که «هيچ‌گونه آماری» از بيماران مراجعه‌کننده به مراکز فوريت‌های پزشکی خوزستان اعلام نشود.
اين در حالی است که خبرگزاری فارس به نقل از معاون درمان دانشگاه جندی شاپور خوزستان اعلام کرده است که در مجموع دو بار بارش «باران ميکروبی» در اين استان ۱۸ هزار و ۱۴۱ نفر راهی بيمارستان‌ها شده‌اند.
ساسان موگهی روز پنج‌شنبه، ۳۰ آبان، گفت که «در اولين بارش باران ميکروبی در شهر اهواز ۲ هزار و ۹۹۶ نفر به بيمارستان‌ها مراجعه کردند».
او افزوده است که «۱۰۰ نفر» از ديگر شهرهای استان خوزستان نيز در بارندگی نخست راهی بيمارستان شدند.
در همین زمینه معاون درمان دانشگاه جندی شاپور گفته است که شهرستان‌های اهواز، آبادان و دشت آزادگان بيشترين مراجعه‌کننده با علامت تنگی نفس را داشته‌اند.
آقای موگهی همچنين گفته است که دومين بارش باران ميکروبی موجب شد که ۱۶ هزار و ۳۴۴ نفر به بيمارستان‌های استان مراجعه کنند که از اين تعداد ۱۵ هزار و ۱۹۷ نفر به صورت سرپايی درمان و يک هزار و ۱۳۶ نفر بستری شده‌اند. همچنين ۱۱ نفر در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان تحت مراقبت‌های ويژه قرار گرفته‌اند.
ساسان موگهی در گفت‌وگوی ديگری با خبرگزاری مهر با بيان اين که وضعيت کنونی با توجه به تداوم بارش‌ها ادامه خواهد داشت، ‌افزوده است که بر اساس تحقيقات وجود «يک ماده محرک که موجب تحريک سيستم تنفسی در افراد می‌شود» در هوای شهر اهواز شناخته شده است.
اين در حالی است که پيش از اين، مديرکل حفاظت محيط زيست استان خوزستان عامل شيوع بيماری اخير تنگی نفس در استان خوزستان پس از بارش باران را به احتمال زياد وجود «نيترات» اعلام کرده بود.
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، شهر اهواز از نظر وجود ذرات معلق در هوا، آلوده‌ترين شهر جهان است.
XS
SM
MD
LG