لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۱

امیر تتلو٬ خواننده «زیرزمینی» در ایران بازداشت شد


رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا روز سه شنبه از دستگیری امیر تتلو٬ از خواننده‌های «زیرزمینی» ایران خبر داد و هشدار داد که خوانندگان بدون مجوز اجازه ندارند در ایران فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران٬ ایسنا٬ مسعود زاهدیان روز سه‌شنبه٬ ۱۲ آذرماه٬ در خصوص برخورد با خواننده‌های زیرزمینی گفت: «پلیس با این دسته از افراد برخورد می‌کند و اخیرا نیز با خواننده‌ای به نام «تتلو» برخورد کرده است و وی هم‌اکنون پس از دستگیری در اختیار مقام قضایی است.»

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تاکید کرد که پلیس تمامی این موارد را شناسایی کرده و با آن‌ها برخورد می‌کند و افزود: «اجازه نخواهیم داد در فضای قانونی کشور اتفاقی بیافتد.»

امیرحسین مقصودلو که با نام امیر تتلو شناخته شده است٬ متولد سال ۱۳۶۲ است. او در عرصه موسیقی رپ٬ پاپ و جاز و بلوز٬ ترانه‌هایی را تولید کرده است.

امیر تتلو پس از مدتی فعالیت در ایران٬ سال ۱۳۸۶ به دوبی رفت و مدتی آن‌جا به کار و فعالیت پرداخت.
وی در نهایت به ایران بازگشت و فعالیت هنری خود را به صورت زیرزمینی ادامه داد. او که پیشتر تک‌ترانه‌هایی را تولید و منتشر می‌کرد٬ نخستین آلبومش را سال ۱۳۹۰ با نام «زیرهم‌کف» در ایران به صورت مخفی تولید کرد.



روز سه‌شنبه رئیس پلیس اخلاقی ناجا ضمن اعلام خبر بازداشت امیر تتلو گفت: «هم صدا و سیما و هم وزارت ارشاد زمینه‌های لازم برای فعالیت هنرمندان را فراهم کرده‌اند و افرادی که به شکل زیرزمینی قصد فعالیت دارند باید دست از این کار خود برداشته و در قالب هنر قانونی و واقعی به فعالیت خود ادامه دهند.»

بسیاری از گروه‌های موسیقی برای گرفتن مجوز وزارت ارشاد و انتشار کارهایشان با محدودیت‌های مختلفی روبرو هستند و به همین دلیل این افراد فعالیت‌های خود را به صورت مخفیانه و زیرزمینی دنبال می‌کنند.

تا کنون بارها مقام‌های انتظامی ایران با گروه‌های زیرزمینی برخورد کرده است. از جمله اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۱ رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی با تاکید بر غیرقانونی بودن فعالیت‌ گروه‌های موسیقی بدون مجوز گفت: «پلیس با خوانندگان غیرمجاز چه در زیرزمین و چه روی زمین برخورد می‌کند.»

آبان‌ماه سال ۱۳۸۹ نیز رئیس پلیس تهران از پلمب دو مرکز تهیه و توزیع موسیقی‌های زیرزمینی و دستگیری افراد مرتبط با این مراکز خبر داد.
XS
SM
MD
LG