لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۲

یک شهروند ایرانی – آمریکایی رسما به جاسوسی نظامی متهم شد


 اف-۳۵
اف-۳۵
دادستانی ايالت کانِتيکت آمريکا، مظفر خزاعی، با تابعيت دوگانه ايرانی – آمريکايی را رسما به تلاش برای فرستادن اسرار مربوط به ساخت جنگنده های اف ۳۵ به ايران متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری رويترز، مظفر خزاعی به «دو مورد نقل و انتقال اموال مسروقه و حقه بازی» متهم شده است.
بر اساس گزارش ها،محمد خزاعی نهم ژانويه، دو هفته پيش در فرودگاه نيوجرسی در حالی که قصد داشته به آلمان پرواز کند و از آنجا به ايران برود، بازداشت شد.
ماموران فدرال آمریکا ماه نوامبر ۲۰۱۳ تحقیق درباره آقای خزاعی را آغاز کردند؛ زمانی که ماموران گمرک ایالات متحده جعبه‌هایی را که از سوی او با کامیون از کانتیکت به یک شرکت حمل و نقل هوایی در لانگ بیچ کالیفرنیا فرستاده شده بود٬ بازرسی کردند.
به گفته افراد دخیل در این پرونده٬ در حالی که در سیاهه این محموله آمده بود که این جعبه‌ها حاوی «لوازم خانگی» هستند٬ آنها در واقع حاوی «دفترچه راهنمای تکنیکی٬ برگه‌های مشخصات و سایر اقلام مربوط به جنگنده‌های اف-۳۵» بودند.
مقام‌های آگاه می‌گویند در مجموع «هزاران صفحه» مدرک در محموله‌ای که آقای خزاعی قصد ارسال آن به ایران را داشته، یافت شده است.
طبق گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی مظفر خزاعی پیش از این برای شرکت «پرات اند ویتنی» کار می‌کرده است.
پرات اند ویتنی شرکت آمریکایی تولید‌کننده موتورهای جت، موشک و موتورهایی برای توربین‌های گازی است و موتور برخی جنگنده‌های پیشرفته مانند اف-۱۶ فالکن یا اف ۳۵ لایتنینگ ۲ را تولید کرده است.
این شرکت ۲۳ دی ماه اعلام کرد با مقام‌های فدرال در مورد پرونده «کارمند سابق» خود همکاری می‌کند.
XS
SM
MD
LG