لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۶

آزمایش موشک قاره‌پیما از سوی روسیه

روسیه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک قاره‌پیما در روز سه‌شنبه خبر داد. این آزمایش موشکی در بحبوحه بحران اوکراین صورت گرفته است.

۰۷:۴۳ ۱۴.۱۲.۱۳۹۲
دولت کانادا اعلام کرده است که همکاری‌های نظامی خود با روسیه را معلق می‌کند. استفان هارپر، نخست‌وزیر کانادا روز سه‌شنبه گفت، تعلیق فعالیت‌های دوجانبه میان نیروی‌های مسلح کانادا و ارتش نظامی فدراسیون روسیه، شامل تمرین‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده و نشست‌ها و جلسه‌ها بین مقام‌های نظامی دو کشور هم می‌شود. نخست‌وزیر کانادا در عین حال از «بررسی» روابط کشور خود و روسیه خبر داده است.
۰۲:۲۳ ۱۴.۱۲.۱۳۹۲
رسانه‌های ترکیه گزارش داده‌اند که رزمناوهای روسیه روز سه‌شنبه از تنگه بسفر به سوی دریای سیاه عبور کرده‌اند. از سوی دیگر ارتش ترکیه اعلام کرد که روز دوشنبه پس از شناسایی یک هواپیمای جاسوسی روسیه که در امتداد ساحل ترکیه در دریای سیاه به پرواز درآمده بود، نیروی هوایی این کشور، جنگنده‌های اف-۱۶ خود را به پرواز درآورده است. ترکیه یکی از اعضای ناتو است.
۰۰:۴۲ ۱۴.۱۲.۱۳۹۲
کاخ سفید در واکنش به آزمایش موشکی روسیه این آزمایش را اقدامی «عادی» خواند و گفت از پیش روسیه به واشینگتن درباره این آزمایش موشکی اطلاع داده بود.
۲۳:۵۱ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
این موشک برای نخستین بار در دهه ۸۰ میلادی از سوی نیروهای شوروی به کار گرفته شد و پس از آن به دفعات بهبود یافت. برد این موشک تا ۱۰ هزار کیلومتر برآورد شده است.
۲۳:۴۷ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که این آزمایش به خاطر بررسی قابلیت کلاهک در نفوذ به سپر دفاع موشکی انجام شده است.
۲۳:۴۳ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده است که آمریکا پیش از پرتاب این موشک، از سوی روسیه در مورد این آزمایش مطلع شده بود. این مقام آمریکایی با این حال گفته است تاریخ این آزمایش پیش از بحران کریمه تعیین شده بود. آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که همکاری‌های نظامی خود با روسیه را به حال تعلیق درمی‌آورد.
۲۳:۳۶ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
محل پرتاب این موشک «کاپوستین یار» در نزدیکی رود ولگا ذکر شده که با مرزهای شرقی اوکراین ۴۵۰ کیلومتر فاصله دارد.
۲۳:۳۳ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
به گزارش ریانووستی، ایگور یگوروف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد، نیروهای موشکی استراتژیک یک موشک «توپول آر اس-۱۲ ام» را در منطقه آستاراخان پرتاب کردند که با موفقیت به هدفی در قزاقستان برخورد کرد.
۲۳:۱۷ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲
روسیه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک قاره‌پیما در روز سه‌شنبه خبر داد. این آزمایش موشکی در بحبوحه بحران اوکراین صورت گرفته است.
۲۳:۰۵ ۱۳.۱۲.۱۳۹۲

بیشتر

XS
SM
MD
LG