لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۰

ادامه عملیات جستجو برای يافتن هواپيمای ناپديدشده مالزی


با گذشت يک روز از ناپديد شدن يک هواپيمای مسافربری مالزی با ۲۲۷ مسافر و ۱۲ خدمه جستجو برای يافتن اين هواپيما همچنان ادامه دارد. در همين حال، گزارش ها حاکی است که دو مسافر با پاسپورت های مسروقه در اين پرواز حضور داشته اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک بوئینگ ۷۷۷ خطوط هواپیمایی مالزی که روز جمعه از کوآلالامپور مالزی راهی پکن، پایتخت چین، بود دو ساعت پس از برخاستن، تماس خود را با کنترل ترافیک هوایی از دست داده‌ است.

طبق این گزارش این هواپیما در نقطه ای بين ساحل شرق مالزی و جنوب ويتنام ناپديد شد. به گفته مسئولان هواپيمايی مالزی، علائمی مبنی بر اينکه اين هواپيما دچار مشکلی بوده، دريافت نشده است.

در همين حال، مقامات اتريش وايتاليا حضور دو شهروند خود در این پرواز را رد کرده و می گویند، گذرنامه های این دو مدتی قبل در تايلند دزديده شده بود.

به گزارش رويترز،‌ وزارت امور خارجه ايتاليا اعلام کرده است که هیچ شهروند ايتاليايی در بين مسافران اين هواپيما نبوده است. يک روزنامه ايتاليايی نيز گزارش داده است، پاسپورت لويجی مارالدی، ۳۷ ساله شهروند ايتاليا تابستان گذشته در تايلند به سرقت رفته است.

وزارت امورخارجه اتريش نيز اعلام کرده است، شهروند اين کشور که به عنوان مسافر هواپيما مالزيايی از او نام برده شده است، دو سال پيش پاسپورتش در تایلند به سرقت رفته بود.

در همین حال، احمد جوهری، مدیر خطوط هواپیمایی مالزی،‌در خصوص ناپدید شدن این هواپیما گفته است: ما هیچ احتمالی را رد نمی کنیم.

در همین حال،‌ نیروی دریایی ویتنام روز شنبه از مشاهده دو لکه بزرگ نفتی در نقاطی نزدیک به ساحل این کشور خبر داد. معاون وزارت راه و ترابری وینتام گفته است، دو کشتی جستجو گر به سمت این دو لکه نفتی اعزام شده اند.

در صورتی که امدادرسانان موفق به نجات ۲۲۷ مسافر و ۱۲ خدمه این هواپیما نشوند این سانحه مرگ‌بارترین حادثه در تاریخ خطوط هوایی مالزی خواهد بود.

پیش از این در سانحه‌ای که در سال ۱۹۷۷ برای یکی از جت‌های شرکت هواپیمایی مالزی در جنوب مالزی رخ داد ۹۳ مسافر و هفت خدمه جان خود را از دست دادند.
XS
SM
MD
LG