لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۰

«ممانعت» از درمان میرحسین موسوی علی‌رغم تاکید پزشکان


فرزند میرحسین موسوی، از رهبران مخالف سیاست‌های حکومت ایران، می‌گوید که با گذشت بیش از یک هفته از وخامت حال آقای موسوی، مقامات امنیتی هنوز اجازه نداده‌اند که درمان او آغاز شود.

وب‌سایت کلمه روز پنج‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت، سخنان نرگس موسوی را منتشر کرده است که بیان می‌کند شرایط جسمانی آقای موسوی نسبت به هفته گذشته و زمانی که در بیمارستان بستری بود، «تفاوت عمده‌ای نکرده است».

به گفته او، میرحسین موسوی در این روزها چندین بار دچار افت فشار خون شده است و مسئولان امنیتی نیز تاکید پزشکان برای بازیابی توانایی قلبی وی را ناشنیده گرفته‌اند.

آقای موسوی که در زندان خانگی به‌ سر می‌برد سه‌شنبه گذشته به دنبال بروز نارسایی‌های قلبی به بیمارستان منتقل شد، جایی که روی او عمل آنژیوگرافی را انجام دادند.

اما وی تنها توانست ۲۴ ساعت در بیمارستان و تحت نظارت پزشکان بماند و ماموران امنیتی او را بار دیگر به زندان خانگی بازگرداندند.

وب‌سایت کلمه، رسانه نزدیک به میرحسین موسوی، می‌نویسد که فرزندان آقای موسوی روز سه‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت، توانستند یک هفته پس از عمل آنژیوگرافی او را ملاقات کنند، اما نگرانی‌های آنها در پی این ملاقات بیشتر شده است.

به نوشته این رسانه، «پس از ترخیص میرحسین موسوی از بیمارستان، مسئولان امنیتی به پزشکان وی قول دادند که از هفته‌ای که گذشت، فرایند درمانی وی را آغاز کنند، اما طی این هفته هیچ رسیدگی پزشکی صورت نگرفته است».

نرگس موسوی نیز به کلمه گفته است: «از زمانی که آنژیوگرافی پدر بدون اطلاع خانواده انجام شد، ما تا یک هفته از ایشان بی‌خبر بودیم و فقط امیدوار بودیم که درمان شروع شده باشد... اما متاسفانه بنا به دلایلی هنوز این کار انجام نشده، اگرچه تاریخی را مشخص کرده‌اند و به ما قول داده‌اند تا آن زمان پدر وارد فرایند درمانی بشوند.»

به گفته او، مسئولان حصر میرحسین موسوی دلیل تاخیر در درمان آقای موسوی را «مشکلات امنیتی» عنوان کرده و تاکید داشته‌اند که «باید هماهنگی‌هایی انجام بگیرد».

آقای موسوی همراه با همسر خود زهرا رهنورد از زمستان ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌ سر می‌برد.

دیگر رهبر جنبش اعتراضی سال ۱۳۸۸، مهدی کروبی نیز شرایط مشابهی دارد و او هم به دستور رهبر جمهوری اسلامی در خانه محبوس شده است.

آقای موسوی و آقای کروبی در این مدت چندین بار به دلیل عوارض زندان به بیمارستان منتقل شده‌اند.
XS
SM
MD
LG