لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۴

بازداشت سراج‌الدین میردامادی و اتهامات تازه سپاه


سراج میردامادی، روزنامه‌نگار و فعال اصلاح‌طلب که روز شنبه برای بازجویی به دادسرای اوین احضار شده بود، بازداشت شد.

رادیو فردا در تماس با برادر سراج میردامادی چگونگی بازداشت و اتهامات وی را جویا شده شده است.

صدرا میردامادی در این باره گفت که سراج‌الدین میردامادی روز شنبه به دادسرای شهید مقدس زندان اوین احضار شده بود و پیش‌بینی این بود که سپاه اتهام جدیدی را تفهیم اتهام کند.

please wait

No media source currently available

0:00 0:03:30 0:00
لینک مستقیم

وی افزود: « اتهام جدید سراج‌الدین میردامادی، اجتماع و تباتی علیه امنیت داخلی بود، علاوه بر اتهام اول ایشان که تبلیغ علیه نظام بود که حدودا چهارپنج ماه پیش در دادگاه قاضی صلواتی مطرح شده بود.»

به گفته صدرا میردامادی پس از رفع نقص پرونده از سوی قاضی صلواتی، پرونده در اختیار سپاه قرار گرفت.

برادر سراج‌‌الدین میردامادی با بیان اینکه نظر سپاه اتهام مربوط به ماده ۶۱۰ بود، گفت که روز شنبه روز تفهیم اتهام بود که در نهایت منجر به بازداشت ایشان شد.

صدرا میردامادی گفت که روز شنبه خانواده در بیخبری بود که در نهایت با مراجعه خانم گیتی پورفاضل، وکیل میردامادی، مشخص شد تا زمان برگزاری دادگاه وی «بازداشت موقت» شده است.

صدرا میردامادی در پاسخ به این پرسش که اتهام اجتماع و تبانی به چه دلیل به اتهامات سراج میردامادی اضافه شده، گفت: «این اتهامی است که سپاه به آن تاکید دارد. سپاه می‌گوید اتهام تبلیغ علیه نظام برای او در واقع اتهام کمی است. این تعبیر خود سراج است. همکاری با رادیو زمانه، تلویزیون رسا، نشست‌های ستارگان خرداد و مواردی که خودش در فیس‌بوک ذکر کرده، از رئوس بازجویی‌های وی بوده است؛ و مجموعه مصاحبه‌هایی که ایشان در رسانه‌های خارج از کشور بعد از سال ۸۸ داشتند، به عنوان دلایل اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام مطرح کرده‌اند. در واقع یک عمل را به دو عنوان مجرمانه انتساب دادند که در نوع خود به لحاظ حقوقی جالب توجه است.»

برادر سراج الدین میردامادی در پاسخ به اینکه آیا قرار وثیقه‌ای صادر شده یا نه، گفت که تنها به وکیل گفته‌اند موکلش بازداشت است و گویا کار دیگری در حال حاضر از دست وکیل ساخته نبوده است.

صدار میردامادی در ادامه اظهار داشت که در حدود شش ماه پیش در جلسات دادسرا و بازپرسی برای بردارش قرار کفالت صادر شده بود.

وی افزود: «بازداشت سراج‌الدین میردامادی به این معناست که قرار کفالت ایشان را به قرار بازداشت تبدیل کرده‌اند. قاعده حقوقی این است که تا ۴۸ ساعت قرار بازداشت موقت باشد و پس از آن تقاضای تسلیم وثیقه بکنند...».

صدرا میردامادی همچنین گفت که تاریخی برای دادگاه سراج‌الدین میردامادی تعیین نشده است.
XS
SM
MD
LG