لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۸

رقصندگان ویدئوکلیپ «هپی» ایرانی آزاد شدند


گزارش‌ها حاکی است که گروهی از جوانان ایرانی‌ که روز سه‌شنبه خبر بازداشت‌شان به اتهام بازسازی ویدئوکلیپ «هپی» و رقص در تهران منتشر شد روز چهارشنبه٬ ۳۱ اردیبهشت‌ماه، آزاد شده‌اند.

ریحانه طراوتی یکی از دختران حاضر در این ویدئو با انتشار عکس خود در صفحه اینستاگرامش خبر داده که آزاد شده است.

در همین حال یکی از دوستان افشین سهرابی، یکی دیگر از حاضران در این ویدئوکلیپ، نیز خبر آزادی آقای سهرابی را در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است.
ریحانه طراوتی٬ از رقصندگان در کلیپ «هپی» ایرانی
ریحانه طراوتی٬ از رقصندگان در کلیپ «هپی» ایرانی

طبق گزارش‌ها این افراد به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

همچنین برخی گزارش‌ها حاکی است که سازنده این کلیپ همچنان در بازداشت است.

روز سه‌شنبه٬ ۳۰ اردیبهشت‌ماه، تلویزیون دولتی ایران از بازداشت این افراد خبر داد. حسین ساجدی‌نیا٬ فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در این خصوص به تلویزیون دولتی ایران گفت که تمامی این افراد به سرعت شناسایی و بازداشت شده‌اند

افراد بازداشت شده که در این گزارش چهره‌شان مشخص نیست٬ می‌گویند «اغفال» شده‌اند.

مشخص نیست این افراد به چه اتهامی دستگیر شده بودند.
ابراز تاسف فرل ویلیامز از دستگیری رقصندگان «هپی» ایرانی در صفحه فیسبوکش
ابراز تاسف فرل ویلیامز از دستگیری رقصندگان «هپی» ایرانی در صفحه فیسبوکش

در ویدئو‌ کلیپی که حاضران در آن به گفته پلیس بازداشت شده‌اند٬ این افراد با آهنگ «هپی» (شاد) فرل ویلیامز روی پشت بام و در خانه‌ای در شهر تهران می‌رقصند.

به دنبال انتشار خبر بازداشت این افراد موجی از اعتراض در فضای مجازی به پا شد. در توئیتر معترضان با هشتگ «ایرانیان خوشحال را آزاد کنید» (freehappyiranians#) به این مسئله اعتراض کردند.

در همین خصوص روز چهارشنبه حساب توئیتر منسوب به حسن روحانی٬ رئیس جمهور ایران٬ نیز در پیامی به زبان انگلیسی اعلام کرد: «شادی حق مردم ما است و نباید در این‌گونه موارد سختگیری کرد.»

در عین حال فرل ویلیامز٬ خواننده این ترانه، نیز روز سه‌شنبه در صفحه فیس‌بوک خود از بازداشت این افراد ابراز تاثر کرد و نوشت: «بسیار ناراحت‌کننده است که این بچه‌ها به خاطر تلاش برای ترویج شادی بازداشت شده‌اند.»

ریحانه طراوتی روز چهارشنبه در صفحه اینستاگرام خود آزادی خود را اعلام کرد و نوشت: «سلام. من برگشتم. از فرل و همه که به فکر ما بودند متشکرم. همه‌تان را خیلی دوست دارم و دلم برایتان خیلی تنگ شده بود.»

ویدئو کلیپ «هَپی» پس از انتشار در آمریکا به سرعت طرفداران بسیاری پیدا کرد و بسیاری در اقصی نقاط جهان٬ از جمله بوسنی٬ لبنان٬ تونس٬ ایتالیا٬ ماداگاسکار٬ چین٬ ایتالیا و آفریقای جنوبی٬ ویدئوی آن را بازسازی کردند.

در این خصوص ویدئوکلیپ‌هایی نیز از رقص و شادی مسلمانان با موسیقی «هپی» در بریتانیا٬ هلند٬ نوار غزه٬ بیت‌المقدس٬ نابلس٬ شیکاگو و بوستون در فضای مجازی منتشر شده است.
XS
SM
MD
LG