لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۷

درگیری در شرق بیت‌المقدس پس از کشف جسد یک نوجوان فلسطینی


پلیس اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که جسد یک نوجوان فلسطینی را در جنگل گی‌وِت شَعول در شرق بیت‌المقدس یافته است.
پلیس اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که جسد یک نوجوان فلسطینی را در جنگل گی‌وِت شَعول در شرق بیت‌المقدس یافته است.

گزارش های رسیده از اسرائیل حاکی است که به دنبال کشف جسد یک نوجوان فلسطینی در شرق بیت‌المقدس، فلسطینی‌های خشمگین با پلیس اسرائیل درگیر شدند. این اتفاق دو روز پس از کشف اجساد سه نوجوان اسرائیلی رخ داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قتل نوجوان فلسطینی «احتمالا به قصد انتقام‌جویی» از قتل سه نوجوان اسرائیلی صورت می‌گیرد که جنازه‌های آنها روز دوشنبه، نهم تیر، در کرانه باختری رود اردن پیدا شد.

محمدابوخدیر، نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی، روز چهارشنبه، یازدهم تیر، توسط سرنشینان یک ماشین ناشناس ربوده شد. ساعاتی بعد پلیس اسرائیل اعلام کرد که جسدی را در جنگلی در بیت‌المقدس یافته است و سپس خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که خانواده نوجوان فلسطینی پس از مشاهده جسد، هویت او را تایید کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که گروه زیادی از فلسطینی‌های خشمگین در شرق بیت‌المقدس تجمع کرده‌ و به سوی پلیس سنگ پرتاب می‌کنند. پلیس نیر با پرتاب گاز اشک‌آور به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

در پی قتل این نوجوان فلسطینی، محمود عباس، رییس‌تشکیلات خودگردان، افراطیون اسرائیلی را متهم به انجام این قتل کرد.

آقای عباس از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، خواسته است تا در بیانیه‌ای این قتل را محکوم کرده و عاملان آن‌ را مجازات نماید.

بنیامین نتانیاهو نیز در بیانیه‌ای این «قتل مذموم» را محکوم کرده و خواهان بررسی این پرونده و شناسایی عاملان آن شده است.

نبیل ابو ردینه، سخنگوی آقای عباس نیز در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرده که «اسرائیل باید مسئولیت تام این اتفاق را بپذیرد» و از مقامات این کشور خواسته است تا به این پرونده رسیدگی کنند.

مقام‌های اسرائیلی روز دوشنبه ۹ تیرماه اعلام کردند که اجساد سه دانش‌آموز علوم دینی اسرائیلی را در کرانه باختری یافته اند. این دانش‌آموزان بیش از سه هفته پیش در کرانه باختری مفقود شده بودند.

دولت اسرائیل پس از یافته‌شدن این اجساد، گروه حماس را مسئول قتل آن‌ها اعلام کرد اما حماس این اتهام را رد کرده است. بنیامین نتانیاهو در بیانیه‌ای گفته است که حماس «تاوان سنگینی» برای این قتل‌ها پرداخت خواهد کرد.

مرگ سه نوجوان اسرائیلی موجی از تنش‌های تازه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها را برانگیخت و سبب شد تا ارتش اسرائیل به نقاطی از غزه حمله هوایی کند. حملاتی که به گفته ارتش اسرائیل در پاسخ به حملات «حماس و شاخه‌های وابسته به آن» به اسرائیل صورت گرفته است.

XS
SM
MD
LG