لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۹

احمد خاتمی: مردم امروز شعار هم غزه هم لبنان، جانم فدای اسلام را سر دادند


احمد خاتمی، خطيب نماز جمعه تهران، با انتقاد از يکی از شعارهای اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ درباره « غزه و لبنان» گفته است که کسانی که به اين شعار معتقد باشند از «ملت» بريده اند.

احمد خاتمی که در سوم مردادماه و همزمان با مراسمی که حکومت ايران آن را «روز قدس» می نامد صبحت می کرد، گفته است:«آنها که در فتنه ۸۸ و در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان دادند جمعيت بريده از روز قدس بودند که اگر الان نيز شعارشان همين باشد جماعت بريده از ملت هستند. »

اشاره خطيب نماز جمعه تهران به اين شعار معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوری است که می گفتند:«نه غزه،‌نه لبنان،‌جانم فدای ايران». رسانه ها و شخصیت های نزدیک به رهبر ایران از اعتراضات به انتخابات سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» یاد می کنند.

احمد خاتمی در نماز جمعه تهران اضافه کرده است:«مردم امروز شعار هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام را سر دادند.»

در ايران همزمان با آخرين جمعه در ماه رمضان تظاهراتی رسمی با عنوان «روز قدس» برگزار می شود. به گزارش رسانه های ايران، سوم مردادماه در تهران و ديگر شهرهای ايران اين تظاهرات برگزار شده است.

اين مراسم در حالی برگزار شده است که عمليات نظامی اسرائيل عليه غزه همچنان ادامه دارد.

در همين زمينه، غلامعلی حداد عادل، نماينده اصولگرای مجلس و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام،‌ در جمع تظاهرکنندگان در ميدان فلسطين تهران با اشاره به افرادی که در سال ۸۸ شعار «نه غزه و نه لبنان جانم فدای ايران » سر می‌دادند، گفته است:« کسانی که در ميدان هفت تير تابلوی نه غزه و لبنان در دست گرفتند نه تنها دوريشان از مسلمانی را نشان دادند بلکه دور بودن خود از انسانيت را نيز اعلام کردند. »

در همين حال، محمد حسين صفار هرندی، وزير ارشاد دولت محمود احمدی نژاد و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به اين که حاميان شعار «نه غزه نه لبنان» به قربانگاه آرمان‌های انقلاب رفتند، گفته است: رسوايی شعار نه غزه نه لبنان از قبل نيز روشن بود اگر چه کسانی که زمينه‌ساز طرح آن شعار بودند، ياران ديروز و غافلان انقلاب بودند که ۱۰ سال پيش شعار مقاومت اسلامی را بلندتر از ديگران فرياد می‌زدند.

«بهره برداری جناحی» از مساله فلسطین

در حالی شخصيت سياسی نزديک به رهبر جمهوری اسلامی از يکی از شعارهای معترضان به انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ انتقاد کرده اند که حزب اعتماد ملی، که دبيرکل ان مهدی کروبی در حصر به سر می برد، در بيانيه ای عمليات اسرائيل عليه غزه را محکوم کرده است.

در بيانيه حزب اعتماد ملی آمده است:«فراتر از روزهای محنت باری که بر فلسطينيان می گذرد متأسفانه برخی از رسانه های داخلی که کارنامه سياهی در سانسور و سرکوب و حمايت از نقض حقوق بشر دارند بی شرمانه و کاسب کارانه مدعی شده اند که جريان های اصلاح طلب و رسانه های مستقل نسبت به پوشش خبر و همدردی با مردم فلسطين سهل انگاری کرده اند.»

اين بيانيه اضافه کرده است:«متاسفانه اين جريان به جای حمايت همه جانبه و بی شائبه نسبت به مردم فلسطين از پرونده مظلوميت فلسطين،بهره برداری جناحی کرده و خون مردم مظلوم فلسطين را به ثمن بخس قدرت طلبی جناحی می فروشد.»

در اين بيانيه که با امضای «شورای مرکزی حزب اعتماد ملی استان تهران» منتشر شده،‌آمده است:«وظيفه انسانی خود می دانيم از حقوق تمامی انسانها « بدون تقسيم بندی جغرافيايی، نژادی، مذهبی و به گروههای خودی و غير خودی در مقابل جنگ طلبان افراطی و کسانيکه حقوق بين الملل و حقوق بشر را تمکين نمی کنند ، حمايت نماييم. از اين رو با ابراز همدردی خالصانه و فارغ از اغراض جناحی اميدواريم مقاومت پرشور و حق طلبانه اهالی غزه به ثمر نشسته و سرمشق تمامی انسان های آزاده و آزاديخواه در مسير مقاومت باشد.»

XS
SM
MD
LG