لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۱

اسرائيل و حماس با آتش بس ۱۲ ساعته موافقت کردند


در حالی که کابينه اسرائيل با طرح آتش بس جان کری، وزير امور خارجه آمريکا،‌ مخالفت کرده است،‌ گزارش ها حاکی است که اسرائيل و حماس با اجرای يک آتش‌بس ۱۲ ساعته برای کمک رسانی موافقت کرده‌اند.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گفته است، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در تماسی با جان کری زمان آغاز آتش بس را صبح روز شنبه اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، يک سخنگوی ارتش اسرائيل نیز گفته است که اين آتش بس از ساعت ۸ بامداد روز شنبه به وقت محلی آغاز خواهد شد.

اين سخنگوی ارتش اسرائيل تصريح کرده است که به رغم پذيرش آتش بس توسط اين کشور، عمليات تجسس و جستجو نيروهای ارتش اسرائيل برای کشف و انهدام تونل‌های زيرزمينی حماس ادامه خواهد يافت.

گزارش ها در خصوص توافق اسرائیل و حماس برای آتش بسی ۱۲ ساعته در حالی منتشر شده که کابينه اسرائيل شامگاه جمعه طرح وزير خارجه آمريکا برای برقراری آتش بس را رد کرد.

براساس طرح پيشنهادی جان کری قرار بود که آتس بس در دو مرحله بر قرار شود.

به نوشته نيويورک تايمز، قرار بود ابتداء آتش بس موقت به مدت پنج روز تا يک هفته از اولين ساعت يکشنبه پنجم مرداد برقرار شود تا سپس به آتش بسی پايدار بدل شود.

در پايان هجدهمين روز از درگیری در غزه شمار کشته شدگان فلسطینی ها به بیش از ۸۵۰ نفر رسیده است. شمار کشته شدگان غيرنظامی اسرائيل همچنان دو تن باقی مانده و يک کارگر تايلندی نيز جان خود را بر اثر اصابت راکت شليک شده از غزه در روزهای گذشته از دست داد.

XS
SM
MD
LG