لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۷

پلیس ایران: کشف سرنخ‌هايی از عوامل توهين به آیت الله خمینی


حسین اشتری (راست) و اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده کل نيروی انتظامی جمهوری اسلامی،
حسین اشتری (راست) و اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده کل نيروی انتظامی جمهوری اسلامی،

حسين اشتری،‌ جانشين فرمانده نيروی انتظامی ايران،‌روز شنبه ۲۲ شهريور از «کشف سرنخ‌هايی» از عوامل انتشار دهنده «پيامک‌های توهين آميز»‌ درباره آیت الله خمینی،‌ بنیانگذار جمهوری اسلامی در شبکه های اجتماعی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر جانشين فرمانده نيروی انتظامی ايران در جمع خبرنگاران گفته است: «سرنخهای جديدی از عوامل توهين به مقدسات و حضرت امام در شبکه اجتماعی وايبر به دست آورده ايم که در صورت موافقت دستگاه قضايی، اين افراد را به مردم معرفی می کنيم. »

طبق اين گزارش حسين اشتری گفته است: اقدامات و سرنخ‌های قابل توجهی در اين حوزه به دست آمده است.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی ايران توضيح بيشتری در خصوص «اين سرنخ ها» ارائه نکرده است.

در هفته های اخیر موج گسترده ای از لطيفه‌هايی درباره آيت‌الله خمينی، بنيان‌گذار جمهوری اسلامی، در شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه در ايران از جمله در وايبر به راه افتاده است.

برخی از کاربران صفحات اجتماعی از اين اقدام استقبال و اقدام به بازنشر اين لطيفه‌ها در سطح وسيع کرده و در مقابل برخی از شخصيت‌های سياسی و وب‌سايت‌های خبری اين گمانه را مطرح کرده بودند که انتشار «حجم قابل توجه» لطيفه درباره آيت‌الله خمينی زمينه‌سازی برای فيلتر شدن وايبر است

در حالی جانشين فرمانده نيروی انتظامی ايران از کشف سرنخ ها خبر داده است که روز گذشته رئيس پليس فتای نيروی انتظامی ايران گفته بود که در آخرين جلسه کميسيون عالی امنيت کشور نامه‌هايی به دو سازمان برای شناسايی و برخورد با افرادی که، به گفته او، در شبکه‌های اجتماعی به آيت‌الله خمينی «توهين» می‌کنند، ابلاغ شده است.

منظور اين فرمانده پليس از «کميسيون عالی امنيت» می‌تواند «کميسيون عالی امنيت فضای مجازی» باشد. اين کميسيون زير نظر شورای عالی فضای مجازی که به فرمان آيت‌الله علی خامنه‌ای تشکيل شد فعاليت می‌کند.

در همين زمينه،‌اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده کل نيروی انتظامی جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه، ۱۱ شهريور، تهديد کرده بود که با «توهين» به آيت‌الله خمينی در فضای مجازی برخورد پليسی و قضايی خواهد شد.

XS
SM
MD
LG