لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۳

«مقام ورزشی ایران» در کره جنوبی به آزار جنسی یک زن متهم شد


کره جنوبی یک «مقام ورزشی ایران» را که در ترکیب هیات ورزشی جمهوری اسلامی برای شرکت در «بازی‌های آسیایی» به این کشور سفر کرده بود، به آزار و اذیت جنسی یک زن تبعه این کشور متهم کرد.

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه ۲۵ شهریور گزارش داد که یک زن داوطلب برگزاری مسابقات ورزشی در استادیوم فوتبال «آنسان وا» این مقام ایرانی را که عضو کادر فنی تیم فوتبال امید ایران است، متهم کرده که به وی «دست» زده است.

رویترز می‌نویسد که پلیس کره جنوبی این مقام ایرانی را بازداشت نکرده، اما او را ممنوع الخروج کرده است.

بر اساس این گزارش، مسوول یاد شده که نام وی فاش نشده است ۳۸ ساله بوده و پذیرفته است که با زن داوطلب برگزاری مسابقات ورزشی «تماس فیزیکی» داشته است، اما عمل خود را «غیرقانونی» نمی‌داند.

رویترز از قول زن تبعه کره جنوبی می‌نویسد که «این فرد ایرانی بعد از اتمام مسابقه به بهانه گرفتن عکس دو نفری با این خانم داوطب برگزاری، با او تماس فیزیکی داشته است».

کمیته رسمی مسابقات آسیایی اینچئون در این زمینه به رویترز گفته است که در صورت رخ دادن اتفاقات مشابه تنبیه سنگین‌تری را برای متخلفان در نظر خواهد گرفت و حتی این تنبیه شامل محروم کردن تیم و ممنوعیت خروج از کشور نیز می‌شود.

سایت «تابناک» نیز در گزارشی پیرامون این موضوع نوشته است: تیم کشورمان علاوه بر ثبت یک شکست و سنگین و تحقیرآمیز، شاهکارهای دیگری هم خلق کرد که مایه تاسف است.

به نوشته این سایت، «بخشی از این شاهکار به برخورد زشت خانزاده در زمین با بازیکن ویتنامی بر می‌گردد، بخش دیگری هم در حاشیه مسابقه انجام شد. جایی که مسئول تدارکات تیم امید به دنبال ایجاد "تفاوت فرهنگی" با یکی از خانمهای حاضر در استادیوم توسط پلیس کره‌جنوبی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است».

تیم فوتبال امید ایران؛ شکست سنگین

تیم ملی امید ایران در اولین دیدار خود در مرحله گروهی بازی‌های آسیایی اینچئون با نتیجه دور از انتظار ۴-۱ مغلوب تیم نه چندان مطرح ویتنام شد که از ضعیف‌ترین نتایج فوتبال ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی است.

ناکامی مقابل ویتنام با چنین نتیجه‌ای در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه است. آن هم در حالی که بازیکنان این تیم، از مهره‌های شاخص تیم‌های خود در لیگ بر‌تر هستند.

در نیمه اول ویتنام بر‌تر بود و با دو گل پیش افتاد. ادواردو نلو وینگادا سرمربی امید ایران بعد از گل دوم، علی کریمی را بیرون کشید و یعقوب کریمی را به میدان فرستاد. در دقیقه ۶۵ پاس محسن مسلمان به مهدی شریفی مهاجم اول سپاهان اصفهان رسید. دروازه‌بان ویتنام روی او مرتکب خطای پنالتی شد که این توپ را محسن مسلمان به تور رساند تا تک گل ایران رقم بخورد.

در ادامه ویتنام دو گل دیگر به ثمر رساند. مهم‌ترین موقعیت ایران را هم کاوه رضایی مهاجم سایپا به تیر عمودی دروزاه ویتنام کوبید.

در این دیدار ایران با ترکیب حجت صدقی، یوسف وکیا، محمد دانشگر، محمدرضا خانزاده، مرتضی پورعلی گنجی، علی کریمی (یعقوب کریمی)، کاوه رضایی، محسن مسلمان، وحید حیدریه، مهدی شریفی و آرش رضاوند در میدان حاضر شد. داور در دقیقه ۸۶ محمدرضا خانزاده را به خاطر ضربه‌ای‌ که به بازیکن ویتنام زد از زمین اخراج کرد.

وینگادا پس از شکست تیمش در نشست خبری گفت: «شرم دارم بگویم چه اتفاقی رخ داد، نه به خاطر باخت، آنچه که باعث شرم می‌شود نحوه باختن بود. اگر روی نیمکت نبودم شاید تیم بهتر نتیجه می‌گرفت. حتی در بد‌ترین خواب خودم هم نمی‌دیدم که تیمم چنین شکستی را تجربه کند».

سرمربی پرتغالی تیم امید ایران در ادامه گفت: «اشتباهات زیادی مرتکب شدیم. روی سه گل حریف، توپ را به راحتی از دست دادیم و اجازه دادیم گل بزنند. در دفاع اشتباهات فاحشی داشتیم. بدون شک برخی از بازیکنان را تغییر خواهم داد».

ایران در گروه H بازی بعدی‌اش را در برابر قرقیزستان برگزار خواهد کرد. دو تیم بر‌تر هر گروه به دور بعد صعود می‌کنند.

مهدی مهدوی کیا درباره شکست سنگین تیم امید گفته: به خوبی مشخص است که این روز‌ها در والیبال و برخی رشته‌های ورزشی چه اتفاقات خوبی می‌افتد، اما فوتبال همچنان نابسامان است. در حالی چهار بر یک به ویتنام باختیم که این تیم حتی یک امتیاز هم از ایران نگرفته بود. نوجوانان نیز از رسیدن به جام جهانی باز ماندند. شرایط فوتبال پایه خراب است و با ادامه این وضع در آینده بد‌تر هم خواهد شد.

XS
SM
MD
LG