لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۱

محمدرضا رحیمی به محکومیت خود در دادگاه رسما اعتراض کرد


محمدرضا رحیمی (چپ)
محمدرضا رحیمی (چپ)

وکیل محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهورسابق ایران، روز شنبه با حضور در دادگاه کیفری استان تهران به رای این دادگاه در مورد موکل خود اعتراض کرد.

محمدرضا نادری، وکیل آقای رحیمی، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، خبر داد که صبح روز شنبه، ۱۲ مهرماه، به شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران مراجعه و از طرف موکلش به حکم صادره علیه او اعتراض کرده است.

حکم محکومیت آقای رحیمی روز دوشنبه، ۲۴ شهریور، از سوی همین شعبه از دادگاه کیفری استان تهران به وی ابلاغ شده بود.

اما پیش از این تاریخ، غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه ایران، روز دهم شهریور خبر داده بود که حکم معاون اول رئیس جمهوری سابق ایران صادر شده و «حبس و جزای نقدی شامل حکم وی می‌شود».

بر اساس گزارش‌ها، محمدرضا رحيمی به ميلياردها تومان اختلاس در چند پرونده مختلف و رانت‌خواری متهم است که از جمله مشهورترین آنها پرونده اختلاس از بيمه ايران است.

دادستانی تهران روز ۱۴ دی‌ماه سال ۱۳۹۲ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که از آقای رحیمی تحقیق به عمل آمده و وی با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تأمین آن آزاد است.

جلسه اول محاکمه محمدرضا رحيمی روز سوم خرداد ۱۳۹۳ و جلسه دوم دادگاه وی روز ۱۷ خردادماه در شعبه ۷۶ دادگاه کيفری تهران برگزار شده بود.

معاون اول محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهورسابق ایران، روز هفتم مهرماه با رد اتهامات خود گفته بود: «یک سری اسناد در این زمینه دارم که باید ارائه دهم.»

وی روز دوشنبه، ۱۷ شهریورماه، نیز در نامه‌ای به صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، ضمن رد اتهامات خود تاکید کرده بود که این اتهامات مربوط به «برگزاری انتخابات» بوده و او مبالغ کمک به نامزدهای انتخابات مجلس هشتم را به همراه مدارک به دادگاه ارائه کرده است.

در همین زمینه جابر ابدالی، از متهمان پرونده بیمه ایران، خردادماه سال ۱۳۹۱ در دادگاه گفته بود که «دسته‌چک امضا‌شده‌اش» را در آستانه انتخابات دور قبلی مجلس به آقای رحیمی« داده» است.

طی سال‌های اخیر گزارش‌های زیادی از تخلف‌های مالی دولت آقای احمدی‌نژاد منتشر شده است، با این حال قوه قضاییه ایران رسیدگی به بسیاری از این پرونده‌ها را مسکوت گذاشته است.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز چهارشنبه، ۹ مهر، «آمار رسمی تخلفات» دولت سابق ایران را «تاسف‌برانگیز» خوانده بود.

اما برخی از اصولگرایان و نزدیکان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، همچنان از اقدامات دولت آقای احمدی‌نژاد دفاع می‌کنند.

در همین زمینه آیت‌الله خامنه‌ای روز پنجم شهریور در دیدار با اعضای هیئت دولت روحانی گفته بود که انتقاد از دولت‌های گذشته «نباید حالت اغراق‌آمیز و تخریب» پیدا کند، زیرا در روحیه مردم تاثیر بد می‌گذارد و آنان را نسبت به آینده نامطمئن می‌کند.

XS
SM
MD
LG