لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۵

در پی مرگ خواننده پاپ، «درگیری و دستگیری» چند نفر در مشهد


در پی مرگ مرتضی پاشایی، خواننده پاپ، خبرگزاری دولتی ایرنا از برگزاری تجمع‌هایی چند هزار نفره از طرفداران او در اکثر شهرهای بزرگ ایران خبر داده و نوشت که به دنبال «درگیری‌های پراکنده» جوانان حاضر در یکی از این تجمع‌ها در شهر مشهد با پلیس، تعدادی از این جوانان دستگیر شده‌اند.

مرتضی پاشایی، خواننده محبوب و جوان ایرانی،‌ روز جمعه، ۲۳ آبان‌ماه، در بیمارستان «بهمن» در شهر تهران در ۳۰ سالگی درگذشت. او مدت‌ها از بیماری سرطان رنج می‌برد.

بر اساس گزارش‌ها، هزاران نفر از طرفداران این خواننده و آهنگساز جمعه شب در تجمع‌هایی در چندین شهر دست به خواندن دسته‌جمعی ترانه‌های این خواننده و روشن کردن شمع به یاد وی زده‌اند.

همزمان با انتشار اخبار تجمع‌ در شهرهای ایران، خبرگزاری مهر بیانیه‌ای را به نقل از مدیر برنامه‌ها و خانواده مرتضی پاشایی منتشر کرده است که در آن تاکید شده که این خواننده جوان «عاشق اهل بیت و اسلام و معنویت» بوده و خانواده وی نیز افرادی «در خط انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و از مریدان اهل بیت» هستند.

به گزارش این خبرگزاری، پدر مرتضی پاشایی نیز گفت: «ما از این که برخی افراد از ابراز احساسات مردم سوء‌استفاده کرده و برخی اجتماعات را به حاشیه کشانده‌اند بسیار متاسفیم و می‌دانیم که طرفداران واقعی پسرم خواستار ایجاد هیچ نوع حاشیه‌ای نیستند.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در شهر مشهد «چند هزار نفر» از طرفداران مرتضی پاشایی، جمعه شب در خیابان هاشمیه این شهر گردهم آمدند و ساعاتی با در دست داشتن شمع، ترانه‌های وی را دسته‌جمعی خواندند.

این خبرگزاری با اشاره به حضور ماموران نیروی انتظامی در محل برگزاری و به نقل از شاهدان عینی خبر داد که در پی چند «درگیری پراکنده» میان تعدادی از جوانان حاضر در خیابان هاشمیه با ماموران پلیس «چند نفر» دستگیر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، همچنین در شهر قم تعدادی از طرفداران مرتضی پاشایی با حدود صد خودرو و با پخش ترانه‌های وی مسیر شهرک پردیسان تا بوستان علوی در این شهر را پیموده و سپس در این مکان با خرما و چای از حاضران پذیرایی کرده‌اند.

این خبرگزاری همچنین نوشت که در پایان این تجمع برخی از جوانان اقدام به «کف زدن و هورا کشیدن» کردند.

خبرگزاری ایرنا همچنین از برگزاری تجمع در شهرهای شیراز، اصفهان، همدان، کرمانشاه، قزوین، اهواز، زنجان، یزد و سمنان خبر داد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، در تمامی این شهرها، ترافیک سنگینی در خیابان‌های اطراف محل برگزاری این تجمع‌ها ایجاد شده است.

به گفته این خبرگزاری، این تجمع‌ها بر اساس دعوت‌ها و تبلیغاتی شکل گرفته که در فضای مجازی منتشر شده بود.

دیگر خبرگزاری‌های ایران نیز تصاویری از تجمع علاقه‌مندان به مرتضی پاشایی در تهران و کرج منتشر کرده‌اند.

در همین حال چند وب‌سایت خبری در ایران برگزاری تجمع‌های متعدد و پرجمعیت پس از مرگ این خواننده جوان را غافلگیرکننده و معنادار توصیف کرده‌اند. برگزاری این تجمع‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است.

از جمله سایت عصر ایران روز شنبه، ۲۴ آبان، در یادداشتی توجه گسترده مردم و جوانان به یک خواننده پاپ رابسیار «معنی‌دار» خوانده و نوشت که این توجه و اقبال نشان می‌دهد که «به‌رغم تمام هیاهوهای تبلیغاتی و برنامه‌های رسمی» زیر پوست جامعه اتفاقات مستقلی در جریان است که در نگاه اول دیده نمی‌شود، ولی این ندیدن دلیل بر نبودن نیست.

مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی روز یک‌شنبه، ۲۵ آبان‌ماه، از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه‌ هنرمندان بهشت زهرای تهران برگزار خواهد شد.

XS
SM
MD
LG