لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۴

غنچه قوامی به قيد وثيقه از زندان آزاد شد


غنچه قوامی، شهروند ايرانی-بريتانيايی
غنچه قوامی، شهروند ايرانی-بريتانيايی

گزارش ها حاکی است که تنها يک روز پس از اعلام حکم يک سال حبس و دو سال ممنوع‌الخروجی برای غنچه قوامی، روز یکشنبه دوم آذرماه اين شهروند ايرانی-بريتانيايی، به قيد وثيقه از زندان آزاد شده است.

سوسن مشتاقيان مادر غنچه قوامی در گفت‌وگو با حسين قويمی از راديو فردا تأييد کرد که دخترش تا زمان برگزاری دادگاه تجديد نظر آزاد شده و وثيقه تعيين شده برای او، يکصد ميليون تومان است.

روز شنبه اعلام شده بود که دادگاه، غنچه قوامی را به يک سال حبس تعزيری به يک سال زندان و دو سال ممنوعيت خروج از ايران محکوم کرده است.

گفت‌وگوی حسين قويمی با سوسن مشتاقيان مادر غنچه قوامی
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:21 0:00
لینک مستقیم

این در حالی بود که محمود عليزاده طباطبايی، وکيل پيشين خانم قوامی، گفته بود که خانم قوامی به اتهام تبليغ عليه نظام به یکسال زندان محکوم و اين حکم صادر، ولی رسما ابلاغ نشده است.

با این حال، محمود علیزاده هفته گذشته تائيد کرده که به خواست مادر غنچه قوامی از ادامه انجام امور وکالتی دخترش کناره‌گيری کرده است.

وکيل پيشين اين دختر ۲۵ ساله ايرانی بريتانيايی به خبرگزاری ايلنا گفته است «اخيرا اتهامات جديدی از جمله جاسوسی و اجتماع و تبانی برای اقدام عليه امنيت کشور در پرونده قوامی مطرح شده بود، که با پيگيری‌های ما قرار منع تعقيب برای اين اتهامات صادر شد.»

دادستانی تهران پیشتر اتهاماتی را در مورد ارتباط غنچه قوامی با «اپوزیسیون جمهوری اسلامی»، «رسانه‌های خارج از ایران» یا «شرکت در اعتراضات ضد نظام» مطرح کرده بود.

غنچه قوامی روز ۳۰ خرداد قصد داشت برای تماشای مسابقات جهانی والیبال به ورزشگاه آزادی برود که در نهایت به‌خاطر اعتراض به ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه بازداشت و چند ساعت بعد آزاد شد. او چند روز بعد که برای پس گرفتن لوازم شخصی خود اقدام کرد، دوباره بازداشت شد.

در حالی که قوه قضائیه ایران اتهام‌هایی را خارج از موضوع تلاش برای تماشای بازی والیبال در ورزشگاه متوجه او کرده است، مادر خانم قوامی در گفت‌وگو با رادیو فردا تاکید کرده است که دخترش «به‌خاطر مسئله والیبال دستگیر شده و بیشتر بازجویی‌هایش هم در همین باره بوده است».

بازداشت خانم قوامی با بازتاب‌های بین‌المللی روبه‌رو بوده است.

XS
SM
MD
LG