لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۱

عامل حمله به زنان در جهرم به اعدام محکوم شد


دادگاه شهرستان جهرم عامل حملات اخیر به زنان در این شهر و ضرب و جرح آنها با چاقو را به اعدام محکوم کرد. سعید بهشتی‌فر، متهم پرونده، و وکیل او می‌توانند به این حکم اعتراض کنند.

صدور حکم اعدام سعید بهشتی‌فر روز دوشنبه ۱۵ دی ماه در خبرگزاری‌های مهر و تسنیم بازتاب یافته است، اما وبسایت خبری سحام‌نیوز جزییات بیشتری درباره این دادگاه و رای آن ارائه داده است.

گزارش سحام‌نیوز با تصویری از حکم دادگاه نیز همراه است که نشان می‌دهد شاکیان پرونده، ۹ زن هستند در حالی که پیش از آن در رسانه‌ها عنوان شده بود شش زن در جهرم هدف حمله قرار گرفته‌اند.

این پرونده آذر ماه سال جاری و به دنبال حملات اسیدپاشی به زنان در اصفهان، گشوده شد. رسانه‌های داخلی آذر ماه امسال گزارش دادند که فردی با حمله به زنان و دختران جوان، آنها را با چاقو مجروح کرده است.

همان زمان نیز فرماندار جهرم اعلام کرد که عامل این حملات ظرف ۷۲ ساعت بازداشت شده و به جرم خود اعتراف کرده است در حالی که سخنان او هیچ اشاره‌ای به انگیزه متهم نداشت.

اما سحام‌نیوز نوشت که سعید بهشتی‌فر در بازجویی‌های اولیه خود اعتراف کرده که این اقدامات را با هدف «نهی از منکر» و پس از شنیدن صحبت‌های یکی از روحانیون سر‌شناس انجام داده که «ریختن خون بدحجاب را مباح شمرده است».

این مسئله را نماینده شهرستان جهرم تکذیب کرده و گفته که ضارب انگیزه شخصی داشته و پدر او که از نظامیان است، فرزند خود را تحویل مراجع قضایی داده است.

تصویری که سحام نیوز از حکم اعدام سعید بهشتی‌فر منتشر کرده نشان می‌دهد قاضی دادگاه، اقدامات متهم را «مصداق عینی تعریف قانونی و فقهی محاربه» دانسته و تاکید کرده که او در هنگام ارتکاب جرم از سلامت عقل برخواردار بوده است.

دادگاه شهرستان جهرم آقای بهشتی‌فر را همچنین به پرداخت دیه به مجروحین محکوم کرده است.

در حکم دادگاه آمده که آقای بهشتی‌فر دانشجوی رشته عمران دانشگاه آزاد بوده و به تازگی به استخدام قراردادی اداره راه و شهرسازی درآمده است.

XS
SM
MD
LG