لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۳

عملیات «ضدتروریستی» پلیس در بلژیک دو کشته برجای گذاشت


یک مقام قضایی بلژیک اعلام کرد که پلیس این کشور روز پنجشنبه ۲۵ دی دو مظنون را در جریان عملیات بر ضد گروهی که قصد انجام «حملات تروریستی در سطح وسیعی» را داشتند به قتل رساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اریک فان در سیپت، سخنگوی دادستانی بلژیک اظهار داشت: در جریان این عملیات که در شهر «ورویه» صورت گرفت یک نفر نیز بازداشت شد. هیچ پلیسی در این عملیات مجروح نشده است.

به گفته وی، در حال حاضر هیچ ارتباط مستقیمی بین حملات هفته گذشته با این گروه مشاهده نشده است.

پیشتر اعلام شده بود که مقام‌های بلژیک به دنبال یافتن سرنخ‌های احتمالی از حملاتی هستند که هفته گذشته به دفتر نشریه طنز «شارلی ابدو» و یک سوپرمارکت یهودی در شهر پاریس صورت گرفت.

در این حملات، ۲۰ نفر از جمله سه مهاجم مسلح کشته شدند.

شاهدان عینی به رادیو «آرتی‌بی‌اف» بلژیک گفته‌اند که به دنبال تیراندازی در مرکز شهر «ورویه»، صدای چندین انفجار را شنیده‌اند. محل انفجار‌ها نیز در نزدیکی یک نانوایی و در مجاورت ایستگاه قطار بوده است.

ویدئوهای منتشره نیز ساختمانی را نشان می‌دهد که به رغم تاریک بودن، شاهد انفجار‌ها، تیراندازی و صدای آژیر است و آتشِ همراه با دود از آن زبانه می‌کشد.

رادیو «آرتی‌بی‌اف» بلژیک می‌گوید که در جریان عملیات پلیس دو نفر کشته شده‌اند.

شهر «ورویه» پیش از این منطقه‌ای صنعتی بوده که بیشتر ساکنان آن را مهاجران تشکیل می‌دهند و در ۱۲۵ کیلومتری جنوب شرقی بروکسل، پایتخت، قرار دارد.

مقام‌های بلژیکی اوایل روز پنجشنبه اعلام کردند که به دنبال یافتن سرنخ‌های احتمالی از ارتباط یک مرد که به خاطر معامله غیرقانونی اسلحه در شهر «شارل لروی» بازداشت کرده‌اند، با «آمدی کولیبالی» هستند که حمله وی به یک سوپرمارکت یهودی در شهر پاریس باعث کشته شدن چهار نفر شد.

XS
SM
MD
LG