لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۳

جانشین فرمانده سپاه اسرائیل را به «انتقام خاص» تهدید کرد


نیروهای بریگاد جولان ارتش اسرائیل در شمال این کشور در آماده‌باش قرار دارند.
نیروهای بریگاد جولان ارتش اسرائیل در شمال این کشور در آماده‌باش قرار دارند.

حسين سلامی، جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اسرائيل را به «انتقام خاص» تهديد کرده است.

آقای سلامی، شنبه چهارم بهمن، به تلويزيون العالم گفت که «بازگشايی جبهه کرانه باختری، حمايت از گروه‌های جهادی فلسطين و لبنان، ايجاد ظرفيت‌ها و زيرساخت‌های جديد دفاعی برای مسلمانانی که در جوار مرزهای رژيم صهيونيستی و فلسطين اشغالی زندگی می‌کنند، سياست‌های گذشته ما است و برای آينده هم تداوم خواهد يافت. اما ما اختصاصا برای تلافی و انتقام گيری از حادثه‌ای که در قنيطره و نزديک جولان اتفاق افتاد، حتما کار خاصی انجام خواهيم داد.»

محمدعلی اله‌دادی، از فرماندهان سپاه پاسداران، جهاد مغنيه، از فرماندهان حزب‌الله لبنان و فرزند فرمانده اسبق عملياتی اين گروه و تعدادی ديگر از پرسنل و فرماندهان اين دو گروه، يکشنبه گذشته در حمله موشکی که به هلی‌کوپترهای اسرائيلی نسبت داده شد، در بلندی‌های جولان سوريه کشته شدند.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نيز پيش از اين گفته بود که اسرائيل بايد در واکنش به اين عمليات، منتظر «صاعقه‌های ويرانگر» باشد.

حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان نيز در پيامی کوتاه به اسرائيلی‌ها هشدار داده که «پناهگاه‌های خود را آماده کنيد».

اين در حالی است که ارتش اسرائيل با تشديد تدابير امنيتی و نظامی در مرزهای شمالی اين کشور، نسبت به هرگونه حمله به اسرائل هشدار داده است.

موشه يعلون، وزير دفاع اسرائيل گفته است که کشورش «می‌داند چگونه بر کسانی که به اسرائيل آسيب بزنند، تاوانی سنگين تحميل کند».

تهديد اسرائيل توسط فرماندهان سپاه در حالی است که حزب‌الله لبنان به دولت اين کشور قول داده در صورت حمله احتمالی به اسرائيل، از خاک لبنان برای اين منظور استفاده نکند.

روزنامه کويتی الانباء در شماره شنبه چهارم بهمن خود به نقل از محمد فنيش، يک عضو ارشد حزب‌الله و مقام امنيتی دولت لبنان نوشت که حزب‌الله کاملا از نظر افکار عمومی لبنان درباره ويرانی عظيمی که اين کشور به دنبال حمله تلافی جويانه اسرائيل در سال ۲۰۰۶ متحمل شد، مطلع است.

آقای فنيش گفته که حزب‌الله هرگاه قصد پاسخگويی به حمله اخير اسرائيل را داشته باشد، «منافع ملی لبنان» را در نظر خواهد گرفت.

XS
SM
MD
LG