لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۷

وزیر ارتباطات ایران: فیلتر اینستاگرم ۸۳ درصد موفق بوده است


محمود واعظی، وزیر ارتباطات ایران
محمود واعظی، وزیر ارتباطات ایران

محمود واعظی، وزیر ارتباطات ایران می گوید فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام تاکنون ۸۳ درصد موفق بوده است و قصد دارند نرم افزارهای به کار برده شده برای فیلتر کردن این شبکه را به سایر شبکه های اجتماعی گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر آقای واعظی روز سه شنبه، ۷ بهمن، گفت که دو نرم‌افزار جدید « تولید شده» برای فیلترینگ هوشمند تاکنون بر روی شبکه اجتماعی اینستاگرام پیاده شده و ۸۳ درصد موفقیت داشته و قرار است در فاز دوم، این دو نرم افزار بر روی سایر شبکه های اجتماعی هم بکار رود.

اينستاگرام، يک شبکه اجتماعی اينترنتی محبوب با صد‌ها ميليون کاربر در سراسر جهان است که از آن برای به اشتراک گذاشتن عکس استفاده می‌‌شود.

اين سرويس در سال ۲۰۱۲ ميلادی توسط فيس‌بوک به مبلغ يک ميليارد دلار خريداری شد.

خبرگزاری فارس سوم دی‌ماه گزارش داده بود که با آغاز «فیلترینگ هوشمند» صفحات«غیراخلاقی» شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران مسدود شده است، اما وزیر ارتباطات ایران گفته است سیاست دولت مسدود کردن شبکه های اجتماعی نیست بلکه موضوع «پالایش» مطرح است.

محمود جعفری دولت آبادی، دادستان تهران هم در پنجم بهمن ماه گفت که به درخواست وزیر ارتباطات به این وزارتخانه «برای اجرای دستور قضایی فیلترینگ شبکه های اجتماعی یا طرح‌های دیگر که مانع ارتکاب جرم در فضای مجازی شود» مهلتی چند ماهه داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای واعظی سه شنبه ، ۷ بهمن، در مورد مهلت هایی که دادستانی برای فیلترینگ شبکه های اجتماعی به وزارت ارتباطات داده گفته است « از این مهلت‌ها خیلی مطلع نیستم، اما آنچه یک دولت وظیفه خود می داند، آن است که در راستای پاکسازی فضای اینترنت، فیلترینگ هوشمند را پیاده‌سازی کند.»

پیشتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشته بود: «بسیار خوشوقتم که می‌توانم از طریق اینستاگرام با دوستان و شهروندان گرانقدر ارتباط برقرار کنم و از ایده‌ها و افکار و تصاویر زیبا و دلچسب شما بهره‌مند شوم.»

او همچنین با هشدار به موافقان فيلترينگ شبکه‌های اجتماعی گفته بود که نبايد اجازه داد اين رسانه‌ها تنها «محلی برای تاخت و تاز سکولارها» باشد.

محمود واعظی همچنین از قصد راه اندازی دو موتور جستجوی ملی به عنوان یکی از بخش های پراهمیت شبکه ملی اطلاعات خبر داده و گفته است که این پروژه ها با همکاری دانشگاهیان در دهه فجر رونمایی می شود.

XS
SM
MD
LG