لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۴

هفته‌نامه حمید رسایی برای بار دوم توقیف شد


حمید رسایی
حمید رسایی

هيئت نظارت بر مطبوعات ايران، برای دومين بار حکم توقيف هفته‌نامه ۹ دی به مديرمسئولی حميد رسايی، نماينده تهران در مجلس شورای اسلامی را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه دوشنبه ۲۷ بهمن هيئت نظارت بر مطبوعات، گزارش دبيرخانه اين هيئت درباره ۱۲ رسانه بررسی و در نهايت به دو روزنامه تذکر داده شد و هفته‌نامه ۹ دی نيز توقيف شد.

نام بردن از اکبر هاشمی رفسنجانی و علی‌اکبر ولايتی به عنوان دو مقام ارشد جمهوری اسلامی که در «به سازش کشاندن» آيت‌الله خمينی و «تحميل جام زهر» به او برای پايان دادن به جنگ ايران و عراق نقش اصلی را داشتند، از دلايل اصلی توقيف هفته‌نامه ۹ دی اعلام شده است.

به گفته هيئت نظارت بر مطبوعات، اين مطلب «شائبه توهين» به رهبر نخست جمهوری اسلامی را دارد.

همچنين نوشتن اينکه «هر قدم ظريف، صد کيلوگرم اورانيوم را نابود کرد» در يک مقاله جداگانه، از نظر هيئت نظارت بر مطبوعات «مغاير سياست‌های هسته‌ای نظام» دانسته شده است.

«سياه‌نمايی» ديگر دليل توقيف اين هفته‌نامه نزديک به جبهه پايداری و منتقد دولت حسن روحانی عنوان شده است.

خبرگزاری فارس همچنين به نقل از يک منبع آگاه، از توقيف نشريه «رمز عبور»، از ديگر نشريات نزديک به اصولگرايان خبر داده است.

هفته‌نامه ۹ دی پيش از اين در اسفند ۱۳۹۲ نيز به دستور هيئت نظارت بر مطبوعات توقيف شده بود اما مدتی بعد با حکم قوه قضائيه مجددا منتشر شد.

سايت رجانيوز که آن هم به جبهه پايداری نزديک است، در مقاله‌ای نوشته که توقيف ۹ دی به دليل «بيان برخی مطالب انتقادی از سوی حميد رسايی نسبت به دولتمردان و به مجلس کشيدن برخی وزرا برای بيان توضيح نسبت به کم‌کاری‎های صورت گرفته، افشای ماجرای کمک پنج ميلياردی به ستاد بنفش و همچنين پرسش از سرنوشت مدير درگير در پرونده جيسون رضائيان» بوده است.

این در حالی است که آقای رسایی هم‌اکنون پرونده‌ای نیز در هیئت رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری دارد و گفته شده‌است بر اساس آن به پنج سال محرومیت از مسئولیت‌های دولتی محکوم شده است هرچند خود این مسئله را رد می‌کند.

XS
SM
MD
LG