لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۳

رئیس قوه قضاییه از یک پرونده ۶۵۰۰ میلیارد تومانی خبر داد


صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران
صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران

رئیس قوه قضائیه ایران روز سه‌شنبه، ۲۸ بهمن از مطرح شدن چند پرونده مالی بزرگ دیگر مرتبط با بانک‌های ایران خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های ایران، صادق آملی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان لرستان با اشاره به بررسی چند پرونده بزرگ مالی گفت که در یکی از این پرونده‌ها، شخصی ۶۵۰۰ میلیارد تومان وام از یکی از بانک‌ها گرفته بدون آن که وثیقه لازم هم از این فرد گرفته شود.

به گفته آقای لاریجانی این فرد بخشی از پول وام گرفته شده را به صورت ارز از کشور خارج کرده است.

رئیس قوه قضائیه ایران به جزئیات بیشتری درباره این پرونده از جمله نام بانک و فرد متخلف و همچنین زمان وقوع این اتفاق اشاره نکرده اما گفته است ه این بانک خصوصی بوده.

وی همچنین گفت: «ما الان نمی‌توانیم سراغ همه کسانی که معوقات بانکی دارند برویم زیرا بسیاری از آن‌ها به واسطه تغییر اوضاع اقتصادی گرفتار شده‌اند. اما در این بین کسانی هم وجود دارند که سوء استفاده کرده‌اند به طوری که وام‌های کلان بانکی گرفته‌اند و معلوم نیست این مبالغ را چه کار کرده‌اند.»

عالی رتبه‌ترین مقام قضایی ایران در حالی از یک پرونده تازه مالی خبر داده که در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره وقوع تخلفات مالی گسترده منتشر شده است.

به تازگی محمدرضا رحیمی به دلیل کسب مال نامشروع راهی زندان اوین شده و بابک زنجانی سرمایه‌دار و دلال نفتی بیش از یک سال است که در زندان به سر می‌برد و روند رسیدگی به تخلفات او ادامه دارد.

انتشار ابعاد تازه‌ای از پرونده‌های مالی گسترده در حالی روی می‌دهد که در گذشته مجازات‌هایی تا حد اعدام برای تعدادی از محکومان اقتصادی در جمهوری اسلامی اجرا شده است که یکی از متاخرترین موارد اعدام مه‌آفرید خسروی، متهم اصلی پرونده بانکی سه هزار میلیارد تومانی است.

صادق لاریجانی روز سه‌شنبه در بخش دیگری از صحبت‌هایش همچنین گفت که در جلسه اخیر سران سه قوه درباره موضوع معوقات بانکی صحبت شده است.

او در همین حال گفت که قوه قضائیه نمی‌تواند سراغ همه کسانی که معوقه بانکی دارد برود چرا که به گفته آقای لاریجانی بسیاری از آنها به دلیل تغییر اوضاع اقتصادی گرفتار شده‌اند.

XS
SM
MD
LG