لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۷

پلیس لس‌آنجلس یک مرد بی‌خانمان را به ضرب گلوله کشت


مقامات مسئول ایالت کالیفرنیا گفتند که یک مرد بی‌خانمان روز یکشنبه دهم اسفند در درگیری با پلیس شهر لس‌آنجلس و کشمکش برای گرفتن سلاح یکی از ماموران پلیس با شلیک گلوله آن‌ها کشته شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یک فیلم ویدئویی از این درگیری، کشمکش مرد بی‌خانمان را با ماموران پلیس در میان سرپناه‌ها، کارتن‌ها و کیسه خواب‌ها و در محله «اسکیدرو» لس آنجلس نشان می‌دهد که پناهگاه‌ها بسیاری از افراد بی‌خانمان شهر است.

این فیلم که چند ساعت پس از سانحه به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، توجه افکار عمومی را به مرگ این فرد جلب کرده است.

مرگ چند نفر دیگر در ماه‌های اخیر در شهر نیویورک و فرگوسن در ایالت میسوری به دست پلیس و تبرئه ماموران متهم در این حوادث، اعتراضات عمومی در آمریکا را به دنبال داشت.

اندرو اسمیت فرمانده اداره پلیس شهر لس آنجلس گفت پس از اینکه شلیک گلولهِ بی‌حس کننده تاثیری نداشت، یکی از سه مامور پلیس که هنگام کشمکش با این مرد روی زمین افتاده بودند، برای اینکه اسلحه یکی از ماموران به دست او نیفتد، به او شلیک کرده است.

پلیس افزود از این فیلم ویدئویی در تحقیقات استفاده خواهد شد.

اندرو اسمیت افزود اداره پلیس لس آنجلس با تقویت صدا و تصویر این فیلم جزییات سانحه را بررسی می‌کند. او گفت دستکم یکی از ماموران پلیس به دوربین متصل به بدن ماموران مجهز بود.

در این ویدئو که در ۱۲ ساعت اول انتشار آن بیش از چهار میلیون بیننده داشت، شش مامور پلیس در صحنه حضور دارند. آن‌ها پس از اینکه مرد بی خانمان با مشت به آن‌ها حمله می‌کند با او وارد درگیری فیزیکی می‌شوند.

دو نفر از ماموران از صحنه درگیری بیرون می‌روند تا به زنی که قصد داشت یکی از باتوم‌های آن‌ها را از روی زمین بردارد دستبند بزنند.

کشمکش بین مرد بی‌خانمان و ماموران پلیس در فیلم به تدریج محو و مبهم می‌شود اما صدای داد و فریاد از جمله کلمه «اسلحه» و پس از آن صدای شلیک پنج گلوله شنیده می‌شود.

پلیس نام این مرد و یا جزییات بیشتری درباره هویت او را منتشر نکرده است و اندرو اسمیت از فرماندهان پلیس شهر گفت که نمی‌دانسته این مرد بی‌خانمان بوده است.

شاهدان عینی به روزنامه «لس آنجلس تایمز» گفتند این فرد که مردم در خیابان او را به نام «آفریقا» می‌شناختند، ازچهار تا پنج ماه پیش در این محله ساکن بوده است.

XS
SM
MD
LG