لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۶

وزارت کشور: تاکنون کسی در رابطه با حمله به مطهری بازداشت نشده‌است


علی مطهری، نماینده تهران در مجلس
علی مطهری، نماینده تهران در مجلس

یک روز پس از آن‌که استاندار فارس اعلام کرد «عوامل اصلی» حمله به علی مطهری، نماینده مجلس، شناسایی و به مقامات قضایی استان معرفی شده‌اند، سخنگوی وزارت کشور ایران خبر داد که تاکنون کسی در رابطه با این حمله بازداشت نشده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور ایران، روز دوشنبه ۲۵ اسفند، گفت که در یک فیلم ۲۰ دقیقه‌ای از حادثه حمله به علی مطهری «تقریباً» چهره‌های حمله‌کنندگان مشخص است.

به گفته آقای امیری، درباره تعداد حمله‌کنندگان به آقای مطهری اعداد متفاوتی از ۵۰ تا ۲۰۰ نفر مطرح شده‌است.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس، که روز ۱۸ اسفند برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرده بود در فرودگاه این شهر «با هجوم نیروهای لباس‌شخصی مورد ضرب‌وشتم» قرار گرفت و در نهایت مجبور به بازگشت به تهران شد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در نامه‌ای به وزرای اطلاعات و کشور دستور داده‌است مسئله حمله به علی مطهری در شیراز پیگیری شود.

سخنگوی وزارت کشور همچنین از تشکیل کمیته‌ای در وزارت کشور به ریاست حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی این وزارتخانه برای بررسی این حادثه خبر داد.

آقای امیری اضافه کرد: «این گروه صبح امروز عازم شیراز شدند. البته گروه‌های کارشناسی روزهای قبل به شیراز اعزام شده بودند؛ ولی این هیئت عالی‌رتبه صبح امروز به شیراز رفتند.»

«اخطار اول» به وکیل علی مطهری

یک روز پیش از گفته‌های سخنگوی وزارت کشور، وکیل علی مطهری که برای شکایت از حمله‌کنندگان به او، به شهر شیراز سفر کرده، خبر داد که خودرویش توسط «افراد ناشناس» تخریب شده و بر روی آن با اسپری نوشته شده‌است که «اخطار اول».

خودروی وکیل علی مطهری
خودروی وکیل علی مطهری

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، مصطفی ترک همدانی روز یک‌شنبه ۲۴ اسفند با بیان اینکه بنا به دستور استاندار فارس از او خواسته شده که محل سکونتش را ترک کند، افزود: «برای همین هم‌اکنون به استانداری منتقل شده‌ام و در اینجا ساکن هستم.»

در همین حال در ادامه واکنش‌ها، اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، حمله به آقای مطهری را حادثه‌ای «ننگین و کاملاً برخلاف مصالح» دانست و افزود: «متأسفانه کسانی دست به چنین اقدامی زده‌اند که ادعاهای دینی و انقلابی دارند.»

همچنین به گزارش خبرگزاری ایرنا، روز یک‌شنبه، حسین فریدون برادر و دستیار ویژه حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، به نمایندگی از آقای روحانی با حضور در منزل علی مطهری با وی دیدار و از او دلجویی کرد.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، نیز روز جمعه برای دیدار با آقای مطهری به منزل او رفته بود.

همچنین حسین امیری خامکانی، نماینده زرند در مجلس خبر داد که ۱۱۲ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری ایران خواستار پیگیری «سوء قصد» به علی مطهری شده‌اند.

در همین حال روز دوشنبه ۲۵ اسفند، علی مطهری در نامه‌ای به حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی وزیر کشور، مطالب مطرح شده درباره مصوبه «شورای تأمین» شیراز در مخالفت با سخنرانی او و همچنین توصیه مقامات استان فارس برای سفر نکردن او به شهر شیراز را تکذیب کرد.

XS
SM
MD
LG