لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۸

تنش پس از بازی فوتبال در اهواز: بازداشتی‌ها «آزاد شدند»


در پی انتشار اخباری مبنی بر تنش و ناآرامی پس از بازی فوتبال دو تیم ایرانی و عربستانی در اهواز و بازداشت نزدیک به «هزار نفر»، یک مقام پلیس در استان خوزستان روز سه‌شنبه بازداشت افراد را تایید کرد.

این مقام نیروی انتظامی با این حال به تعداد بازداشتی‌ها پس از بازی فوتبال اشاره نکرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان ضمن تائید خبر دستگیری تعدادی از تماشاگران مسابقه فوتبال تیم‌های فولاد اهواز و الهلال عربستان در روز سه‌شنبه، ۲۶ اسفند، گفت که بازداشتی‌ها «آزاد شده‌اند». او همچنین آتش گرفتن خودروی پلیس را غیرعمدی خوانده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان نیز درباره به آتش کشیده شدن یک خودروی نیروی انتظامی در حاشیه این مسابقه اعلام کرد که این خودرو بر اثر پرتاب «ترقه» به دست «یک تماشاگر» آتش گرفته و این آتش‌سوزی «عمدی نبود».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رحمان موسوی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان، با اشاره به پرتاب سنگ توسط عده‌ای از تماشاگران پس از پایان این بازی افزود: «برای پراکنده کردن تماشاگران تعدادی بازداشت شدند که برخی از آنها بلافاصله پس از خروج از محدوده ورزشگاه غدیر آزاد شدند و برخی هم پس از اخذ تعهد از آنها آزاد شدند.»

روز سه‌شنبه، ۲۶ اسفند، برخی از وب‌سایت‌های خبری خبر دادند که تعدادی از تماشاگران بازی فولاد خوزستان و الهلال عربستان «پس از درگیری با حفاظت فیزیکی» ورزشگاه اقدام به پرتاب سنگ به نیروی انتظامی کرده‌اند و نیروی انتظامی نیز تعدادی از تماشاگران را بازداشت کرده است.

در همین حال برخی از وب‌سایت‌ها از جمله وب‌سایت هرانا خودسوزی یک شهروند عرب ایرانی به نام یونس عساکره در مقابل شهرداری خرمشهر را از جمله دلایل «نارضایتی» این تماشاگران اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، این دستفروش خرمشهری که حدود ۱۵ سال در بازار روز خرمشهر دستفروشی می‌کرد پس از جمع‌آوری «بساط» میوه‌فروشی‌اش توسط ماموران شهرداری، به شهرداری این شهر مراجعه کرده و وقتی «جوابی نگرفت، با ریختن بنزین بر روی خود در محوطه شهرداری اقدام به خودسوزی کرد».

در همین حال وب‌سایت هرانا به نقل از «یک منبع مطلع» اعلام کرد: «نیروی انتظامی ابتدا تعدادی از شرکت‌کنندگان را که دشداشه [نوعی لباس محلی] پوشیده بودند بازداشت کرد. این اقدام جمعیت را عصبانی کرد و موجب درگیری‌هایی شد که در پی این درگیری‌ها دو خودروی نیروی انتظامی نیز به آتش کشیده شد.»

این در حالی است که معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان خبرها از بازداشت عده‌ای از تماشاگران که «دشداشه» داشتند را «فتنه‌گری دشمنان» دانسته است.

آقای موسوی گفت: «به تن کردن لباس عربی برای شهروندان عرب خوزستان امری مرسوم است و در بازی‌های گذشته که هیچ اتفاقی رخ نداد هم هموطنان عرب ما در ورزشگاه حاضر شده بودند.»

وی همچنین خبرهای مطرح شده درباره مجروح شدن بیش از ۸۱ نفر از ماموران نیروی انتظامی را تکذیب کرد و افزود: «این اتفاقات هیچ مصدومی از دو طرف بر جای نگذاشت.»

«آتش گرفتن خودروی پلیس عمدی نبود»

بر اساس گزارش وب‌سایت‌های خبری، در روز سه‌شنبه همچنین یک خودروی نیروی انتظامی خارج از ورزشگاه الغدیر اهواز توسط تماشگران به آتش کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمدرضا اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، اما گفت که آتش گرفتن این خودرو «عمدی نبود».

وی اضافه کرد: «آتش‌سوزی این خودرو زمانی اتفاق افتاد که ظاهرا یک تماشاگر سهوی ترقه‌‌ای را پرتاب می‌کند که پس از برخورد با خودروی مزبور و شکسته شدن شیشه و در‌‌نهایت نفوذ به داخل صندلی خودرو دچار حریق می‌شود.»

آقای اسحاقی تصریح کرد: «تاکنون هیچ فردی در این زمینه دستگیر نشده است، اما موضوع در حال بررسی دقیق می‌باشد.»

مسابقه فوتبال تیم‌های فولاد خوزستان و الهلال عربستان عصر سه‌شنبه در ورزشگاه الغدیر اهواز در چارچوب مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا برگزار شد. این مسابقه با نتیجه مساوی بدون گل پایان یافت.

XS
SM
MD
LG