لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۸

دستفروش خرمشهری پس از خودسوزی درگذشت


يونس عساکره، دستفروش خرمشهری، که در اعتراض به جمع شدن بساط ميوه فروشی‌اش توسط ماموران سد معبر شهرداری خودسوزی کرده بود،‌ صبح روز يکشنبه به دليل شدت جراحات ناشی از سوختگی در بيمارستان مطهری تهران درگذشت.

به گزارش سایت «هرانا»، وی روز ۲۲ اسفند پارسال در محوطه شهرداری خرمشهر با ريختن بنزين روی خود اقدام به خودسوزی کرد. او پس از آن ابتدا به بيمارستان طالقانی اهواز و سپس به بيمارستان مطهری در تهران منتقل شد.

به گزارش هرانا، پزشکان سوختگی يونس عساکره را ٩٢ درصد و از نوع درجه يک تشخيص داده بودند که به مرگ او منجر شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، یونس عساکره از حدود ۱۵ سال در بازار روز خرمشهر دستفروشی می‌کرد اما روز ۲۰ اسفند ۹۳ ماموران شهرداری «بساط» میوه فروشی او را جمع کرده و مانع از کار او شدند.

این شهروند ۳۴ ساله روز ۲۳ اسفند پارسال «بار‌ها » به شهرداری خرمشهر مراجعه کرد تا وسایل خود را تحویل و کارش را ادامه دهد اما جوابی نگرفت و در ‌‌نهایت با ریختن بنزین روی خود در محوطه شهرداری اقدام به خودسوزی کرد.

ايرنا به نقل از او نوشته بود که بی‌مهری شهرداری موجب شد تا در تامين مخارج خانواده‌اش با مشکل روبرو شود و به ناچار خودسوزی کند.

پس از اين خودسوزی، شهرداری خرمشهر از اين رويداد ابراز تاسف کرد و از شهروندان خرمشهری خواست تا در صورت هرگونه اعتراض به عملکرد آن نهاد،‌ موارد را اطلاع دهند تا از بروز چنين حوادثی که ناگوار ناميد، پيشگيری شود.

در همین حال قدرت‌الله دهقان، معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان، یک روز پس از این حادثه وعده داد که در صورت سهل‌انگاری و وجود کم‌کاری در برخورد با ارباب رجوع در هر نهادی از جمله شهرداری، استانداری خوزستان قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی در عین حال گفته بود که در حال حاضر نمی‌توان به طور کامل شهرداری خرمشهر را مقصر دانست و با بررسی گزارشات نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.

در اين ميان،‌ هرانا به نقل از يکی از بستگان يونس عساکره نوشت که خانواده او از شهرداری شکايت کرده است.

پيشتر يکی از بستگان يونس عساکره به هرانا گفته بود که او قبل از اقدام به خودسوزی هشدارهای لازم را به مسئولين امر در شهرداری خرمشهر داده بود ولی جدی گرفته نشد.

XS
SM
MD
LG