لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۹

حمله شدید وزیر کشور لبنان به رهبر جمهوری اسلامی


نهاد المشنوق وزير کشور لبنان
نهاد المشنوق وزير کشور لبنان

حملات هوايی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به حوثی‌های يمن و تنش اخير ميان تهران و رياض، تاثير خود را بر اوضاع لبنان که خود از شکاف شديد ميان گروه‌ها و جريان‌هايش رنج می‌برد، می‌گذارد.

گزارش سپیده بهکام در مورد حمله شدید وزیر کشور لبنان به خامنه ای
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:46 0:00
لینک مستقیم

نهاد المشنوق، وزير کشور لبنان، شامگاه سه شنبه در مراسمی در بيروت، به شدت به ايران و آيت‌الله خامنه‌ای تاخت و در مقابل، از عربستان سعودی تمجيد کرد.

وزير کشور لبنان، حملات عربستان سعودی به يمن را اقدامی برای آزادی تمام جهان عرب از چنگ چيرگی ايران بر کرامت و سرنوشتش توصيف کرد.

او همچنين گفت آن‌که به عربستان سعودی وعده شکست و ماليده شدن بينی‌اش به خاک را داده خود بينی‌اش به خاک ماليده خواهد شد چرا که همچنان سياست تجاوز، حذف ديگران و دست درازی به حکومت‌های مشروع را در پيش گرفته است.

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در سخنانی بی‌سابقه عليه عربستان سعودی و با اشاره به عمليات نظامی اين کشور و متحدانش عليه حوثی‌های شيعه در يمن، گفته که «قطعا بينی سعودی‌ها به خاک ماليده خواهد شد.»

سايت دفتر رهبر جمهوری اسلامی، شنبه ۲۲ فروردين، ويدئو و متن سخنان دو روز قبل او در ديدار با تعدادی از «مداحان» را که عليه عربستان سعودی بيان شده، با تيتر «به سعودی‌ها هشدار می‌دهم» منتشر کرده است.

جمهوری اسلامی ايران و پادشاهی عربستان سعودی، مدت‌هاست که بر سر مسائل مختلف منطقه‌ای، رقابتی شديد با يکديگر دارند. به عنوان مثال، ايران از دولت بشار اسد در سوريه حمايت می‌کند و عربستان سعودی از سقوط او؛ تهران همچنين از شبه‌نظاميان شيعه مذهب حوثی در يمن که کشور همسايه عربستان سعودی است و دولت اين کشور را ساقط کرده‌اند، حمايت می‌کند.

ايالات متحده آمريکا نيز که تا پس از سقوط دولت عبد ربه منصور هادی در يمن توسط حوثی‌ها، دخالتی به نفع دولت او انجام نداده بود، پس از آغاز عمليات نظامی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در حمايت از آقای هادی، اعلام کرد که از اين عمليات حمايت می‌کند.

XS
SM
MD
LG