لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۲

نیروی دریایی آمریکا از کشتی‌های با پرچم این کشور در تنگه هرمز حفاظت می‌کند


نيروی دريايی ايالات متحده آمريکا با هدف مقابله با تجاوزات احتمالی سپاه پاسداران تمام کشتی‌های تجاری که با پرچم اين کشور قصد عبور از خليج فارس و تنگه هرمز را دارند، همراهی می‌کند.

خبرگزاری‌های بین‌المللی اين خبر را روز پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت به نقل از فرماندهان ارشد نظامی اين کشور اعلام کرده‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته در حالی که نيروی دريايی آمريکا امنيت تردد عادی کشتی‌ها در خليج فارس و شمال دريای عرب را تامين می‌کند، حفظ امنيت کشتی‌های باری در تنگه هرمز به يک فروند کشتی جنگی نياز دارد.

اين تصميم به دنبال آن گرفته شد که قايق‌های جنگی متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، يک کشتی باری با خدمه بين‌المللی را با تیر اخطار، در آب‌های خليج فارس توقيف کردند و به ايران بردند.

کشتی «مرسک تيگريز» با پرچم جزاير مارشال در حرکت بود که دفاع نظامی از آن در روابط بين‌الملل بر عهده ايالات متحده آمريکا است.

در همين حال خبرگزاری آسوشيتدپرس گزارش داده که مقام‌های نظامی آمريکا تاکيد کرده‌اند که تصميم جديد به معنی «اسکورت» کشتی‌های باری توسط نيروی دريايی نيست.

به گفته اين مقام‌ها، نيروی دريايی آمريکا به کشتی‌های باری با پرچم اين کشور پيشاپيش اطلاع خواهد داد که مسير عبور آنها به سوی دريای عرب را زير نظر خواهد داشت.

سی‌ان‌ان گزارش داده که آمريکا نگران است در شرايط ناآرام منطقه، هرگونه حادثه برای يک کشتی با پرچم ايالات متحده توسط ايران، به حادثه‌ای بين‌المللی با ايران منجر شود.

يک مقام نظامی گفته است: «اين راهی است برای کاهش ريسک رويارويی».

XS
SM
MD
LG