لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۷

امدادگران قربانیان بیشتری در مناطق ویران‌شده نپال یافتند


در حالی‌که شمار قربانیان زمین‌لرزه نپال از ۷۳۰۰ نفر گذشته است، امدادگران و داوطلبان از منطقه‌ای که در پی بهمن ویران شده بود، جسد ده‌ها کوهنورد و روستایی ساکن محل را بیرون کشیده‌اند.

۹ روز پس از زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری در نپال، شمار قربانیان در ۱۴ اردیبهشت به ۷۳۶۶ نفر افزایش پیدا کرد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید امدادگران در آخر هفته گذشته از روستای لانگتانگ (۶۰ کیلومتری کاتماندو) جسد نزدیک به ۱۰۰ نفر را پیدا کرده‌اند که زیر بهمن ناشی از زمین‌لرزه مانده بودند. این روستای ویران‌شده، عمدتا سکونت‌گاهی برای هیمالیانوردان و گروهی از روستاییان بوده است.

سازمان ملل گفته است زمین‌لرزه سهمگین نپال زندگی ۸ میلیون نفر از جمعیت ۲۸ میلیون نفری آن کشور را مختل کرده است. در این میان دو میلیون نفر نیاز فوری به آب، غذا، دارو و مایحتاج اولیه دارند
سازمان ملل گفته است زمین‌لرزه سهمگین نپال زندگی ۸ میلیون نفر از جمعیت ۲۸ میلیون نفری آن کشور را مختل کرده است. در این میان دو میلیون نفر نیاز فوری به آب، غذا، دارو و مایحتاج اولیه دارند

دولت نپال در عین حال از گروه‌ها و امدادگران خارجی خواسته است به جست‌وجوهای خود پایان دهند.

روزنامه ایندین‌اکسپرس می‌گوید بزرگ‌ترین کشور از نظر حضور امدادگران خارجی، یعنی هند که ۱۶ تیم جست‌وجوگر به منطقه اعزام کرده بود، گفته است در حال خارج کردن نیروهای خود است.

بسیاری از مناطق دورافتاده نپال، به دلیل وضعیت بد آب و هوایی و نیز جاده‌های تخریب‌شده، برای روزها از دسترس امدادگران خارج بودند.

دولت نپال گفته است از این پس بر بازیابی اجساد و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان متمرکز خواهد شد.

سازمان ملل گفته است زمین‌لرزه سهمگین نپال زندگی ۸ میلیون نفر از جمعیت ۲۸ میلیون نفری آن کشور را مختل کرده است. در این میان دو میلیون نفر نیاز فوری به آب، غذا، دارو و مایحتاج اولیه دارند.

یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد، می‌گوید نیم میلیون کودک را به دلیل نگرانی از شیوع سرخک، واکیسنه کرده است.

همزمان ۱.۷ میلیون کودک در مناطقی که خسارت‌های گسترده دیده‌اند، نیاز فوری به کمک‌های انسان‌دوستانه دارند.

XS
SM
MD
LG